کد مطلب: 

200702

تلاش برای تبدیل دانشکده پست و مخابرات به هاب آموزشی منطقه

رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دانشکده به دنبال تبدیل به هاب آموزشی منطقه است و در این راستا باید استانداردهای آموزشی بین‌المللی را کسب کند تا هم بازیگر و هم بازیگردان خوبی باشد.
تلاش برای تبدیل دانشکده پست و مخابرات به هاب آموزشی منطقه

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در هشتاد و نهمین سالروز تاسیس این دانشکده، گفت: با نگاه به گذشته دانشکده و سوابق آن در تربیت بخش بزرگی از تاثیرگذاران بخش ICT کشور، به نقش این دانشکده در توسعه منظومه آموزشی حوزه ICT کشور پی می بریم.

یزدانیان با تاکید بر نقش این دانشکده در تامین نیروی انسانی متخصص بخش ICT کشور، افزود: با توجه به تغییرات فناوری در عصر حاضر و ورود موضوعات جدید در حوزه لبه های تکنولوژی لازم است به تربیت افراد متخصص در این حوزه پرداخت.

وی فقدان نیروی انسانی متخصص را مهمترین دغدغه بخش عنوان کرد و گفت: بخش دولتی و خصوصی علاقه مند به استفاده از افراد توانمند با مهارت راهبری فناوری هستند که دانشکده در حال حاضر تا حد زیادی پیشران توسعه منابع انسانی این بخش است.

یزدانیان با بیان این که، بخش خصوصی بارها اعلام کرده است در صورت تربیت نیروی ماهر در حوزه های نوین از جمله امنیت اطلاعات به سرعت جذب بازار کار خواهند شد، تصریح کرد: آمارها نیز حاکی بر این است که ضریب بیکاری در میان متخصصان حوزه امنیت فاوا صفر است و از این رو، با تربیت نیرو در این حوزه ها به راهبری پروژه های بخش دولتی و خصوصی کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که دانشگاه های رسمی کمتر به ترتیب دانشجویان در زمینه لبه های تکنولوژی پرداخته اند و نهایتا با ارایه یک درس ویژه در این خصوص رفع تکلیف می کنند، گفت: با توجه به ارائه بیش از ۶۰ درصد دروس این دانشکده با محتوای آزمایشگاهی و عملی، نقش موثری در تربیت متخصصان ماهر در حوزه های امنیت اطلاعات، تجارت الکترونیک، اینترنت اشیا، نسل پنجم تلفن همراه و ... با مهارت بالا ایفا می کنیم.

رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه از فعالیت های این دانشکده در زمینه پژوهشی خبر داد و گفت: با توجه به حضور اساتید متخصص در دانشکده، کارهایی در این زمینه در دانشکده انجام و تجهیزات تولید می کنیم.

یزدانیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تصویب اساسنامه دانشکده، اظهار داشت: در آن زمان بر اساس مصوبه اکو مبنی بر نیاز کشورهای عضو اکو به دانشگاهی در زمینه مخابرات، این دانشکده تاسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دانشکده به دنبال تبدیل به هاب آموزشی منطقه است و در این راستا باید استانداردهای آموزشی بین‌المللی را کسب کند تا هم بازیگر و هم بازیگردان خوبی باشد.

وی همکاری نزدیک با اتحادیه جهانی مخابرات را زمینه مناسبی جهت کسب تجربه در این خصوص اعلام کرد و افزود: ITU نشان می دهد که چه آموزش هایی را می توان ارائه داد. سال گذشته دو تجربه موفق در همکاری با اتحادیه جهانی مخابرات داشتیم که این روند در سال جاری هم ادامه داشته و در تیرماه سومین دوره مشترک در زمینه IOT را خواهیم داشت.

وی در عین حال افزایش سطح تعاملات با این اتحادیه را زمینه ساز عضویت آکادمیک در آن دانست و گفت: به این ترتیب، با یک نقشه راه مدون گام به گام به سمت تبدیل شدن به هاب آموزشی منطقه در حال حرکت هستیم.

رئیس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به موقعیت این دانشکده در گذشته به عنوان نود آموزشی منطقه در زمینه مدیریت طیف نیز گفت: عدم حضور دانشکده در آخرین انتخابات نودهای آموزشی ITU در چند سال پیش منجر شد که نود آموزشی محسوب نشود که به دنبال احیای آن در مدیریت طیف و دیگر موضوعات در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-15 17:58

افزودن دیدگاه جدید