کد مطلب: 

195087
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

تنها 13 درصد از 200 سایت پرمراجعه کشور بر روی دامنه IR قرار دارند

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در حال حاضر سایت های کشور وضعیت مناسبی ندارند چرا که در بررسی صورت گرفته بر روی 200 سایت پرمراجعه در کشور تنها 13 درصد از آنها بر روی دامنه IR قرار داشته که 30 درصد آن فارسی زبان هستند و همچنین حدود 55 درصد محتوای سایت ها نیز به زبان انگلیسی است.
تنها 13 درصد از 200 سایت پرمراجعه کشور بر روی دامنه IR قرار دارند

به گزارش سیتنا، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران افزود: روابط عمومی ها در تولید محتوا برای سایت های کشور نقش برجسته ای دارند بنابراین امیدواریم بتوانند با حرکت و ایجاد جنبش در این فضا، به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی و فناوری اطلاعاتی و ارتباط در کارکرد روابط عمومی ها گفت: در فضای مجازی ما با توسعه فضای واقعی در حوزه خبر، اطلاعات و خلق فضایی بزرگتر از فضای واقعی با خصایص و فیزیکی متفاوت مواجه هستیم که در حقیقت فضای واقعی محدود به زمان، مکان و زبان بوده اما فضای مجازی با فشردگی زمان و مکان و برداشتن مانع زبان این محدودیت را ندارد.

وی با بیان این که در کارکرد روابط عمومی ها محور اصلی روشنگری، تولید خبر، توجیه گری و متقاعد سازی است، افزود: در فضای مجازی با توجیه گری، متقاعد سازی و روشنگری بسیار بسط یافته، پیچیده و متنوع که خارج از چارچوب زمان و مکان بوده، روبرو هستیم و این در حالی است که در آینده ای نزدیک مانع زبانی نیز به طور کامل در این فضا برداشته خواهد شد.

دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: برای ورود به دوره رفع مانع زبانی باید آمادگی  داشته باشیم چرا که خیلی دور نبوده و هم اکنون در فضای وب نیز مترجم هایی هستند و در آینده این مترجم ها نه تنها متون بلکه گفتار را هم در حوزه ارتباطات ترجمه خواهند کرد.

وی با اشاره به این که رفتارها در فضای مجازی با فضای واقعی متفاوت است، تصریح کرد: پیش از این انسان ها به دنبال یک نظام اطلاع رسانی و جامعه اطلاعاتی مناسب بودند اما  امروزه ما مواجه هستیم که نظام های اطلاعاتی رفتارهای پیچیده شبکه ای از خود نشان می دهند و خدمات و فعالیت های مختلف اقتصادی، علمی، پژوهشی و آموزشی شبکه ای در حال شکل گیری است.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر این که روابط عمومی شبکه ای نیز در حال شکل گیری است، افزود: بنا بر تئوری شبکه حداکثر ارتباط دو نقطه در شبکه انسانی نهایتا از شش گره بیشتر عبور نخواهد کرد که این مهم اثبات پذیر است بنابراین با توجه به این که ما در جامعه ای شبکه ای زندگی می کنیم پس همه انسان ها با شش حلقه به یکدیگر وصل خواهیم شد.

وی با اعلام این که هم اکنون از 7 میلیارد جمعیت کره زمین نزدیک به شش میلیارد نفر در فضای شبکه ای به هم متصل هستند، گفت: در جامعه شبکه ای روابط عمومی به معنای روابط عامه نیست و باید نگاهی جهانی و فرازبانی داشته و برای مخاطبان متعدد بتواند پیام، روشنگری و متقاعد سازی داشته باشد بنابراین روابط عمومی ها باید بتوانند با خلاقیت و آگاهی از تحولاتی که در فضای مجازی رخ می دهد طرحی برای جامعه هدف خود داشته باشند.

دکتر فیروزآبادی با اشاره به این که روابط عمومی ها باید از سیستم های فناورانه  اداری استفاده کرده و  ابزارهایی که این سیستم ها را می سازند در خدمت گیرند، افزود: ما به دنبال شفافیت در فضای مجازی هستیم چرا که با توسعه ارتباطات شبکه ای گفته می شود که شفافیت کاهش پیدا کرده و شفافیت همراه با کدری به دلیل خصایص و ویژگی های این فضا به وجود آمده است بنابراین روابط عمومی ها باید به فکر مبارزه و پیدا کردن راه حل هایی برای کاهش این فضاهای کدر باشند.

وی اظهار داشت: روابط عمومی ها می توانند مکانیزم های لازم و متناسب با توسعه تکنولوژی و خلق فضای مجازی را برای تولید بازخورد و عرضه به سازمان های خود طراحی کنند و این امکان پذیر نیست مگر این که بتوانند از ابزارهایی که در این فضا وجود دارد به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-08 17:46

افزودن دیدگاه جدید