کد مطلب: 

194569
واعظی در کنگره سراسری بزرگداشت 6500 شهید فاوا:

همین فضای مجازی است که پیام مقاومت جوانان ما و تفکرات شیعی را به همه دنیا می رساند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر بخواهیم به اهداف بلند انقلاب برسیم هیچ راهی جز راه در پیش گرفته در جنگ و جبهه نداریم که در واقع آن وحدت ملت بود، گفت: امروز جبهه دیگر فضای مجازی است که هم دارای فرصت و هم تهدید است که وظیفه داریم از فرصت ها حداکثر استفاده را بکنیم و با فرهنگ سازی و کار در حوزه اسلامی با تهدیدات مقابله کنیم.
همین فضای مجازی است که پیام مقاومت جوانان ما و تفکرات شیعی را به همه دنیا می رساند

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در کنگره  سراسری بزرگداشت 6500 شهید فاوا (مخابرات) دفاع مقدس، گفت: نسل ما که فداکاری ها و از خودگذشتی های دفاع مقدس را دیده و هم نسلی که آن ایثارگری ها را ندیده است، همه مدیون خون شهدا هستیم و باید همیشه دعا کنیم که در هر سمت و کاری که هستیم خدا عنایت کند که راه شهدا، ایثارگران و رزمندگان مان را برویم.

 وی افزود: ظواهر زندگی به گونه ای است که فکر می کنیم در ظاهر در مسیر انقلاب و اسلام هستیم و از آن منحرف نشده ایم ولی همیشه اینطور نیست که یکی از علامت های که همواره باید مدنظرمان باشد، آن کسانی است که بزرگترین سرمایه خود را تقدیم کردند که انقلاب اسلامی پابرجا بماند.
 
دکتر واعظی تاکید کرد: در پیشگاه همه خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و امام مان سر تواضع فرود می آوریم که میراثی از خود به جای گذاشتند و مقام معظم رهبری از این میراث پاسداری کردند که همه باید این راه را ادامه دهیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکر از همه کسانیکه بعد از جنگ با برگزاری یادبودهایی یاد خاطره دفاع مقدس و شهدا را زنده نگه می دارند، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که در حوزه فاوا، کنگره ای برای بزرگداشت 6500 شهید برگزار می شود که نشان دهنده این است که در جنگ، مخابرات همیشه به عنوان پیشران بوده و فداکاری می کرده و این افتخار را داشتم که به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات در دوران دفاع مقدس همیشه شاهد همکاری صمیمی میان مجموعه سپاه، بسیج و ارتش و مخابرات باشم و از نزدیک شاهدم که بدون نیاز به صادر شدن دستورالعملی در تهران و استان های جنگی، همه خودجوش هرکاری که از دستشان بر می آمد می کردند و سعی داشتند در این کار خداپسندانه حضور داشته باشند و آنهایی نیز که در جنگ شرکت نداشتند، سعی می کردند با برپایی انواع و اقسام ایستگاه های صلواتی برای ارسال تلگرام و پست جبهه ها خدمت کنند.
 
وی با اشاره به شرایط عجیب حاکم شده در بعد از انقلاب، اظهار کرد: بلافاصله بعد از انقلاب جنگی به ما تحمیل شد که این جنگ بر سر خاک نبود و هدف خفه کردن نطقه انقلاب بود. در واقع جنگ عراق با ایران نبود که شروع شده بود و آن جنگ، اتحاد همه استکبار جهانی اعم از آمریکا، اروپا و شوروی سابق علیه کشوری بود که تازه انقلاب کرده بود.
 
وی به تلاش های مخابرات سپاه، ارتش و شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و افزود: همه تلاش می کردند تا هرچه دارند در اختیار جنگ و جبهه قرار دهند و هر وقت می خواست که عملیاتی و حمله ای شروع شود، اولین گروهی که مطلع می شد، مخابرات بود و بارها مجبور بودیم تجهیزات را از شهرها به مناطق عملیاتی ببریم چراکه فکر می کردیم برای بقای کشورمان هیچ چیز مهمتر از جبهه ها نیست.
 
دکتر واعظی پیروزی در جنگ را پیروزی بزرگی دانست که با دست به دست دادن همه در سراسر ایران بدست آمد و خاطرنشان کرد: در آن زمان سراسر ایران جبهه بود و همه و همه از پیر و جوان و زن و مرد، جبهه ها را به انواع مختلف حمایت می کردند.
 
وی با اشاره به اینکه باید از جنگ برای اداره کشور درس بگیریم، اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم به اهداف بلند انقلاب برسیم هیچ راهی جز راه در پیش گرفته در جنگ وجبهه را نداریم که در واقع آن وحدتی بود که طی آن همه ملت با هر سلیقه ای که داشتند پشت سر امام ایستادند بطوریکه حمایت از جبهه اصل بود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با بیان اینکه امروز در شرایط خاصی به سر می بریم گفت: در منطقه پیرامونی ما بحران های مختلفی وجود دارد و تفکر تکفیری و افراطی در اطراف و رژیم های وهابی و سعودی تلاش های بسیار زیادی می کنند تا اندیشه جوانان ما را با برنامه ها و کارهای مختلف نشانه روند.
 
دکتر واعظی با اشاره به طرف بودن با داعش و کسانیکه با اسم اسلام علیه اسلام می جنگند، اظهار کرد: به دلیل رهبری هوشمند و آگاهی که در ایران داریم، امنیت و ثبات در کشور برقرار است و ما نظام و ملتی هستیم که چهارچوب های خودمان را فقط نگاه نمی کنیم و همواره به مظلومان و محرومان کمک می کنیم و اگر شاهد بی حرمتی به ائمه اطهار باشیم، ساکت نمی نشینیم.
 
وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام ما بیش از گذشته شده است، افزود: امروز همه منتظرند تا موضع ایران و رهبری را نسبت به مسایل منطقه بدانند و اگر بخواهیم نقش خود را در ایران، منطقه و عرصه جهانی خوب ایفا کنیم به نظرم هیچ راهی جز راه دوران دفاع مقدس نداریم و باید با هر سلیقه ای پشت سر مقام معظم رهبری باشیم واتحاد را داشته باشیم تا داخل کشور را بسازیم و در منطقه به حمایت کشورها و ملل مسلمان بشتابیم.
 
وزیر کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: همانطور که درگذشته برای کمک به اسلام و انقلاب به جبهه می رفتیم امروز جبهه دیگر فضای مجازی است که هم دارای فرصت است و هم تهدید که وظیفه داریم از فرصت ها حداکثر استفاده را بکنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه همین فضای مجازی است که پیام مقاومت جوانان ما و تفکرات شیعی را به همه دنیا می رساند، تصریح کرد: در فضای مجازی تهدیداتی در مقابل اعتقادات و فرهنگ ما وجود دارد که اولین وظیفه ما کاهش این تهدیدات با فرهنگ سازی و کار در حوزه اسلامی است.
 
دکتر واعظی در پایان تاکید کرد: البته فقط این نیست که فرهنگ سازی و مبارزه با تهدیدات کار یک یا دو وزارتخانه یا دولت باشد چراکه فضای مجازی به اعتقاد من به اندازه فضای حقیقی گسترده شده است و باید با همان روحیه جهادی وارد شویم و سالم سازی کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-23 18:11

افزودن دیدگاه جدید