کد مطلب: 

192802

رشد 14 برابری ترافیک ارتباطی ایران و عراق

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: میزان مکالمات هموطنان زائر در عتبات عالیات برای حضور در مراسم اربعین به مرز 20 میلیون دقیقه رسیده است.
رشد 14 برابری ترافیک ارتباطی ایران و عراق

به گزارش سیتنا،  اسماعیل رادکانی افزود: با توجه به اینکه زائرین در مقایسه با سال گذشته برای شرکت درمراسم اربعین امسال چند روز زودتر حرکت کردند عملا از هفدهم آبان ماه با افزایش ترافیک مواجه شدیم که پیش بینی می کنیم با توجه به این روند حجم ترافیک در روزهای آتی به بیش از   ۶میلیون دقیقه برسد.

وی افزود: این در حالی است که میزان ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۳۰۰ هزار دقیقه بوده است که در این ایام با توجه به حضور زائران تا به امروز شاهد14 برابر رشد بودیم.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: میزان ترافیک ارتباطی کل ایام اربعین سال گذشته ۲۵ میلیون دقیقه بوده است و این در حالی است که این آمار به مرز 20 میلیون دقیقه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این حجم ترافیک ارتباطی در حالی است که بسیاری از ارتباطات زائران تا به امروز از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی و از  مسیر دیتا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سیم کارت های ایرانی موجود در عتبات عالیات به بیش از 2 میلیون سیم کارت رسیده است گفت: کاهش تعرفه ارتباطات بین دو کشور از بیست و چهارم آبان ماه شروع و به مدت ۱۰ روز تا سوم آذر ماه سال جاری این نرخ اعمال می شود.

وی با اشاره به نرخ های تعیین شده برای ارتباطات دو کشور یادآور شد: سه نرخ مشخص برای مکالمات در نظر گرفته شده است که شامل برقراری مکالمه بین المللی از سوی ایران به اپراتورهای عراقی (کاهش هزینه هر دقیقه از ۹۰۰ تومان به ۵۵۰ تومان) وبرقراری مکالمه به صورت رومینگ یعنی استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق که قیمت درنظر گرفته شده از سوی اپراتور ها ۸۹۰ تا ۹۰۰ تومان می باشد که این رقم  قبلا تا میزان (۲۰۰۰ تومان) بوده است و هم چنین رومینگ دو سیم کارت ایرانی در عراق که میزان مبالغ آن در سایت اپراتورها موجود است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور انبوه زائران عتبات عالیات در مسیر نجف به کربلا و پوشش این میزان ترافیک ارتباطی زوار در حال حرکت یک رویداد کم نظیر در جهان است ، که خوشبختانه این ارتباطات زوار به نحو مطلوبی برقرار شده است.

وی در پایان از تعامل اپراتورهای ایرانی و همکاری اپراتورهای عراقی برای پوشش این حجم عظیم ترافیک ارتباطی تقدیر و تشکر کرد.    

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-17 19:55

افزودن دیدگاه جدید