کد مطلب: 

192506

دولت به آزادی بیان و نقد در چارچوب قانون معتقد است

نشست خبری سخنگوی دولت در نمایشگاه مطبوعات پر خبرترین نشست نمایشگاه مطبوعات بود.
دولت به آزادی بیان و نقد در چارچوب قانون معتقد است

به گزارش سیتنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه مطبوعات، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که سوء برداشت از آزادی رسانه ها ناشی از چیست به مواضع دولت اشاره کرد و گفت: دولت به آزادی بیان و نقد در چارچوب قانون معتقد است و معترض است عده ای در حاشیه امن از قانون فراتر روند و اعتراض ما به این گروه از رسانه هاست.

نوبخت در مورد فساد اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در آینده نزدیک اطلاعاتی در این رابطه ارائه می دهم.

وی در مورد واگذاری سهام های دولتی به بخش خصوصی گفت: اصرار ما بر این است که واگذاری سهام به صورت رد دیون نباشد و با توجه به تشکیل سازمان خصوصی سازی پس از اجرای اصل 44 تلاش داریم تا سهام واقعاً به بخش خصوصی واگذار شود.

سخنگوی دولت در مورد تعهدات غرب پس از اجرای برجام، و میزان رضایت دولت ار این تعهدات که مورد پرسش یکی از خبرنگاران بود، اظهار کرد: هیچگاه نباید از میزان مطلبات خود از کشورهای غربی بکاهیم و درست است که تحریم ها لغو شد اما هنوز با برخی از بانک های خارجی با موانعی در همکاری مواجه هستیم.

نوبخت تصریح کرد: همکاران من در عرصه دیپلماسی کار خود را با جدیت ادامه می دهند و یکی از دستاوردهای رفع تحریم ها افزایش فروش نفت تا مهر ماه به بیش از 2 میلیون و 500 هزار بشکه رسید که درآمد حاصل از آن وارد خزانه کشور شده است.

وی همچنین در مورد تجمیع بیمه ها بیان کرد: مقرر است یک نظام جامع برای این منظور توسط وزارت بهداشت و درمان ایجاد شود.

سخنگوی دولت در مورد خرید هواپیمای ایرباس گفت: چندین شرکت اعلام آمادگی کردند و ما در بین این گزینه ها انتخاب می کنیم و اعلام خواهیم کرد پس از قراردادها اولین ایرباس چه زمانی در فرودگاه امام خمینی یا مهرآباد به زمین خواهد نشست.

نوبخت ضمن شفاف سازی در خصوص ترمیم کابینه خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: همه سیاست های اقتصادی دولت در ستاد اقتصاد بررسی و تصمیم سازی می شود و همه مشاوران رییس جمهور نیز حضور دارند و رییس جمهور خود ریاست این ستاد را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: ستاد اقتصادی دولت هر هفته دو جلسه تشکیل جلسه می دهد.

نوبخت تصریح کرد: اصحاب رسانه باید از آزادی قلم، بیان و نقد در چارچوب قانون برخوردار باشند و اگر رسانه ای خلاف قانون اقدام کرد، دولت باید در برابر آن اقدام کند؛ در مجموع تعداد شکایات دولت از رسانه ها بسیار اندک است و دولت به آزادی بیان و نظر و فعالیت قانونی رسانه ها کاملا پایبند است.

وی همچنین در رابطه با تغییر وزراء و ارتباط آن با گلایه علماء توضیح داد: این گلایه نسبت به وزارت ارشاد بود و نه دو وزارتخانه دیگر؛ تلاش دولت هماهنگی با علمای عظام است و در مواقعی گزارش هایی را به آنها ارائه می دهیم.

سخنگوی دولت در مورد موازی کاری های فرهنگی کشور و تخصیص بودجه های متعدد به شورای عالی انقلاب فرهنگی و راهبری این شورا عنوان کرد: از آنجاییکه بنده هم عضو این شورا هستم اگر موضوعی مد نظر است حاضرم پیگیری و منعکس کنم.

نوبخت از سرمایه گذاری دولت در حوزه های دانش بنیان و بهره مندی صنایع مختلف از این ظرفیت خبر داد و بیان کرد: مسائل کوتاه مدت و بلند مدت را در مسیر توسعه در دستور کار داریم و جهش توسعه ای کشور را مطابق سند چشم انداز در آینده محسوس خواهیم کرد و در حال حاضر تلاش داریم با بهبود شاخص های اقتصادی این دستاوردها برای مردم نیز ملموس باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-08 17:51

دیدگاه‌ها

تصویر hosain
عجب یا للعجب! فرمایشات می فرمایند! ظاهرا از شکایت های دولت علیه منتقدان بی خبرند! یا الفاظ خوش نواز ریاست معظم جمهوری در جلسات عمومی علیه منتقدان را به خاطر نمی آورند! جهت یادآوری: ببینید:بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند»! و... اخیرا انقلابیون نفهم!، یک مشت لات!
ارسال شده توسط hosain در 23 آبان 95 - 09:05

افزودن دیدگاه جدید