کد مطلب: 

191771

توافق ایران و اندونزی برای توسعه‌ی همکاری‌های فرهنگی

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهاجر افندی وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی خواستار توسعه همکاری های فرهنگی، هنری و آموزشی بین دو کشور شدند.
توافق ایران و اندونزی برای توسعه‌ی همکاری‌های فرهنگی

به گزارش سیتنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در اجلاس وزرای مجمع جهانی فرهنگ در بالی اندونزی بسر می برد چهارشنبه شب با همتای اندونزیایی خود دیدار و دو طرف برای توسعه همکاری های فرهنگی و هنری مذاکره کردند.

جنتی با اشاره به جایگاه ویژه اندونزی و جمهوری اسلامی ایران در دنیا به ویژه جهان اسلام، گفت که همکاری دو کشور می تواند در حل مشکلات جهان اسلام راهگشا باشد.

وی گفت: به رغم فاصله زیاد جغرافیایی ایران و اندونزی، دو کشور دارای روابط بسیار تاریخی هستند و دولت، مردم و شخصیت ها و علمای اندونزی نیز نشان دادند با اتخاذ سیاست های تاثیرگذار، نقش مهمی در سطح جهانی دارند.

جنتی همچنین بر اجرای موافقت نامه فرهنگی بین ایران و اندونزی، امضای برنامه مبادلات فرهنگی و تشکیل کمیسیون مشترک فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی دو کشور، خواستار توسعه مناسبات فرهنگی، هنری و آموزشی ایران و اندونزی به ویژه در حوزه سینما شد.

وی گفت: فیلم های ایرانی در جشنواره های مختلف بین المللی درخشیده اند و ما آماده ایم فیلم ها، سریال های تلویزیونی و فیلم های مستند را در اختیار اندونزی قرار دهیم.

جنتی بر برگزاری فعالیت های مشترک فرهنگی و هفته فرهنگی همانند سال های گذشته تاکید کرد و گفت تجربه نشان داده است برگزاری این فعالیت های مشترک به نزدیک تر کردن هر چه بیشتر مناسبات ملت ها و دولت ها کمک می کند.

وی خواستار توسعه همکاری های ایران و اندونزی در سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا و یونسکو در زمینه های فرهنگی، هنری و آموزشی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-13 10:50

افزودن دیدگاه جدید