کد مطلب: 

191547

هیات اقتصادی آذربایجان راهی ایران می شود

هیاتی از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان برای پیگیری طرح احداث خط آهن رشت - آستارا، در ماه جاری میلادی به ایران سفر خواهد کرد.
هیات اقتصادی آذربایجان راهی ایران می شود

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری ترند، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان این مطلب را در دیدار با وزیر کشور ایران و استاندار گیلان اعلام کرد.

مصطفی‌اف با اشاره به طرح ایجاد شهرک صنعتی «نفت چاله» و احداث کارخانه خودروسازی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در این شهرک گفت: «شرکت های ایرانی به خصوص شرکت های آذربایجان شرقی و گیلان را برای حضور در این طرح به جمهوری آذربایجان دعوت کرده ام».

وی افزود: «حجم تجارت میان جمهوری آذربایجان و ایران در ماه های ژانویه تا اوت سال جاری به میزان 65 درصد افزایش یافته و تمایل شرکت های ایرانی به حضور در اقتصاد جمهوری آذربایجان بیشتر شده است».

مصطفی‌اف گفت: «کارهای مربوط به احداث کارخانه داروسازی ایران در جمهوری آذربایجان نیز در حال انجام است و شمار گردشگران ایرانی سفر کننده به جمهوری آذربایجان نیز افزایش یافته است».

قبلا آذربایجان توافق کرده بود که برای تکمیل خط آهن رشت-آستارا وامی نیم میلیارد دلاری به ایران بدهد.

این خط آهن، تقریبا تنها پازل باقی مانده از پروژه کریدور شمال-جنوب است که روسیه و اروپای شرقی را به خلیج فارس متصل می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-07 13:06

افزودن دیدگاه جدید