کد مطلب: 

190511
دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاح شبکه‌ی ملی اطلاعات:

"امنیت" از مهمترین مباحث مطرح در شبکه‌ی ملی اطلاعات است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور، با اشاره به تعریف استاندارد این شبکه، گفت: شبکه‌ی ملی اطلاعات شبکه‌ای که نیازهای ملی ما را در تمام ابعاد محقق می سازد.
"امنیت" از مهمترین مباحث مطرح در شبکه‌ی ملی اطلاعات است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، در آیین رونمایی از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات، امنیت شبکه را از مهمترین مسایل مطرح در شبکه‌ی ملی اطلاعات برشمرد و اظهار داشت: اقدامات موثر وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت طی این مدت توانست حملات سایبری که جهت حمله به شبکه صورت می گیرد را خنثی کرد.

وی با تاکید بر استقلال شبکه نیز گفت: به عقیده‌ی ما از طریق فضای مجازی امکان تولید قدرت در دنیا وجود دارد که این قدرت در اقتصاد و سیاست تجلی می یابد و ما می توانیم در قالب این شبکه خدماتی را به دیگر کشورها و ملت ها ارائه دهیم و به نوعی اعمال قدرت کنیم.

فیروزآبادی، تصریح کرد: باید به قدرت بازدارندگی سایبری دست یابیم که از طریق شبکه‌ی ملی اطلاعات این مهم امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: این شبکه می‌تواند ضمن برقراری ارتباطات بین الملل، ترافیک داخل را نیز افزایش دهد.

فیروزآبادی با تاکید بر بعد اقتصادی شبکه‌ی ملی اطلاعات، افزود: در قالب شبکه‌ی ملی اطلاعات، سرعت و کیفیت ارائه‌ی خدمات بهبود می یابد و امیدواریم این اتفاق باعث بزرگ شدن بازار اقتصادی کشور در فضای مجازی شود.

وی، همچنین با اشاره به نقش و تاثیر سازمان تنظیم مقررات در ساماندهی بازار اقتصاد مجازی، گفت: ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران این پروژه به ویژه وزارت ارتباطات و نیز بخش خصوصی، امیدوارم با اقدامات سازمان تنظیم مقررات شاهد حضور بازیگران مختلف در این عرصه باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-28 16:01

افزودن دیدگاه جدید