کد مطلب: 

189303
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار سیتنا:

چند شرکت خارجی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در رایتل/ ابراز تمایل یک شرکت خارجی برای خرید 49 درصد سهام ایرانیان نت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: همین امروز جلسه‌ای مشورتی داشتیم که یک شرکت خارجی در 49 درصد شرکت ایرانیان نت سرمایه گذاری کند و یا با رایتل چند شرکت در حال مذاکره هستند تا در این اپراتور سرمایه گذاری کنند. FCPها هم در حال مذاکره با خارجی‌ها هستند.
چند شرکت خارجی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در رایتل/ ابراز تمایل یک شرکت خارجی برای خرید 49 درصد سهام ایرانیان نت

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در نشست خبری مراسم رونمایی از سامانه‌ی اندازه گیری و پایش کیفی شبکه‌ی ارتباطات زیرساخت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون دستاورد جلسات متعدد تیم وزارت ارتباطات با طرف‌های خارجی در دوره‌ی پسابرجام و اینکه آیا این جلسات به انعقاد قرارداد مشخصی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی حوزه‌ی ICT در ایران منجر شده است؟ اظهار داشت: طبیعی است که بعد از برجام فضای بین المللی و منطقه‌ای ما به شدت تغییر یافته و این فضا به تدریج رو به تعدیل است.

وی ادامه داد: معمولا تغییرات در حوزه‌ی سیاست خارجی تدریجی است و روی ضوابط دستگاه‌های مختلف هم تاثیرگذار است. به عنوان مثال ما در گذشته محدودیت داشتیم که هر مناقصه‌ای را برگزار می‌کردیم از قبل می‌دانستیم که کدامیک از شرکت‌های چینی حضور می‌یابند، ولی امروز که مناقصه‌ای را برگزار می‌کنیم، با شرکت‌های مختلفی که پیش بینی هم نکرده بودیم مواجه می‌شویم.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: وقتی رقابت را بالا می‌برید دو اتفاق می‌افتد؛ یکی قدرت انتخاب شما برای انتخاب تجهیزات با کیفیت بالاتر بیشتر می‌شود و دیگری اینکه با قیمت به مراتب بهتر همان تجهیزات را در اختیار خواهید داشت، که ما در حال حاضر در مناقصات با این دو نکته‌ی مهم مواجه‌ایم.

وزیر ارتباطات که در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا سخن می‌گفت، ادامه داد: بحث دیگر اینکه ما هم اکنون با شرکت‌های متعدد و مختلف خارجی مواجه‌ایم که وارد ایران می شوند.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات بنانداریم که خودمان تصدی گری کنیم. همه‌ی بازوهای ما برای حمایت از شرکت‌های بخش خصوصی است و ما مرتب گزارش هایی دریافت می کنیم که از کشورهای مختلف وارد ایران شده اند و در حال مذاکره با شرکت های داخلی هستند و رفت و آمدها خیلی بیشتر شده است.

واعظی ادامه داد: همین امروز جلسه‌ای مشورتی داشتیم که یک شرکت خارجی در 49 درصد شرکت ایرانیان نت سرمایه گذاری کند و یا با رایتل چند شرکت در حال مذاکره هستند تا در این اپراتور سرمایه گذاری کنند. FCPها هم در حال مذاکره با خارجی‌ها هستند.

واعظی گفت: ما در گذشته برای ماهواره زمینه‌ای برای مذاکره نداشتیم، اما در حال حاضر سازمان فضایی در حال مذاکره با شرکت‌های معتبر این حوزه است. 

وزیر ارتباطات در پایان اظهار داشت: در حال حاضر فضای بسیار خوبی به وجود آمده و فضا بازتر هم می‌شود. مطمئن باشید که فضا در آینده بازتر هم خواهد شد و همه‌ی مردم از دستاوردهای این فضا بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-31 14:31

افزودن دیدگاه جدید