کد مطلب: 

181860

افتتاح نهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه

نهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) با حضور روسای سازمانهای فضایی و نمایندگان رسمی ٨ کشور عضو این سازمان شامل جمهوری اسلامی ایران، چین، بنگلادش، پاکستان، مغولستان، پرو، تایلند و ترکیه در شهر پکن کشور چین افتتاح شد.
افتتاح نهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه

به گزارش سیتنا، اجلاس سه روزه اپسکو، توسط رئیس سازمان فضایی جمهوری خلق چین دکتر "شو داژه" به عنوان رئیس شورای سران اپسکو افتتاح و در ادامه توسط دکتر "محسن بهرامی" رییس سازمان فضایی ایران مدیریت شد.

پس از افتتاح اجلاس نقطه نظرات نمایندگان کشورهای عضو قرائت و همچنین دبیرکل موقت اپسکو دکتر "لی شینجون" به ارائه گزارشی از فعالیتهای یک ساله گذشته اپسکو پرداخت.

سپس عضویت کشور مکزیک به عنوان عضو ناظر در اپسکو توسط اعضا تائید و با حضور سفیر مکزیک در کشور چین این کشور رسماً به عضویت اپسکو در آمد.

 طی جلسات فشرده، برنامه های جاری اپسکو در حوزه های مختلف علوم فضایی، کاربردهای فناوری فضایی، توسعه فناوری و آموزش بررسی و ارزیابی شد وسپس برنامه های آتی و بودجه سال ٢٠١۶ میلادی آن سازمان در حوزه های یاد شده به اتفاق آراء مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در جلسه عصر، انتخاب دبیرکل جدید اپسکو بود. طی رای گیری انجام شده دکتر "لی شینجون" از کشور چین برای ٣ سال مسئولیت دبیرکلی اپسکو را بر عهده گرفت.

در روز پایانی اجلاس ایران رسماً به مدت ٢ سال ریاست دوره ای شورای سران اپسکو که مهمترین رکن این سازمان می باشد را عهده دار خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 10:52

افزودن دیدگاه جدید