کد مطلب: 

17503

راه اندازی کمپین حامیان مایلی‌کهن

برخی از چهره های فوتبالی کشور قصد دارند در حمایت از محمد مایلی کهن مربی سابق تیم ملی که با شکایت علی دایی قرار است به زندان برود، یک کمپین راه اندازی کنند.

به گزارش سیتنا به نقل از گفتار نیوز، خبر شکایت علی دایی از محمد مایلی کهن و به دنبال آن حکم 4 ماه حبس رای مایلی کهن هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد.

این دو چهره فوتبالی در سال های اخیر رابطه خوبی با یکدیگر نداشته اند و در نهایت کار به جایی کشیده شده که شهریار قصد کوتاه آمدن از مواضعش را ندارد و اصرار دارد که حکم حاجی مایلی این بار اجرایی شود.

البته مایلی کهن اعلام کرده از زندان رفتن نمی ترسد، اما با این وجود برخی از چهره های فوتبالی سعی دارند تا به نوعی مانع این کار شوند؛ چرا که بدون شک به زندان رفتن مایلی کهن آن هم با شکایت یک چهره سرشناس فوتبالی دیگر نمی تواند روی خوشی برای این ورزش داشته باشد.

بر همین اساس قرار است به زودی یک کمپین در حمایت از مایلی کهن به راه بیفتد تا شاید شهریار با دیدن چنین کمپینی و البته اعتراضات همبازیان و، مربیان و پیشکوستان فوتبال بالاخره از موضعش کوتاه بیاید.

خداداد عزیزی یکی از حامیان این کمپین درباره به زندان رفتن مایلی کهن گفت: از این اتفاق شدیداً ناراحتم. فوتبال ما از 14، 15 سال قبل میسر اشتباه را در پیش گرفته و با سرعت در این مسیر غلط پیش می‌رود. حال چه زمانی متوجه شود و این مسیر اشتباه را برگردد و وارد میسر درست بشود و به مقصد برسد، خدا عالم است. علی دایی همبازی‌ام بوده و جدا از آن رفیقم است و دوستش دارم. از سویی حاجی‌مایلی گردن من و خیلی از فوتبالی‌های دیگر حق دارد. شاید مایلی کهن گاهی از کلمات تلخ استفاده کند اما دل بزرگی دارد و آدم سالمی است. در کل می‌خواهم بگویم اگر مایلی‌کهن حتی یک روز برود زندان، آبروی فوتبال‌مان زیر سؤال می‌رود و مطمئن باشید تمام رسانه‌های خارجی هم این خبر را پوشش می‌دهند که سرمربی سابق تیم ملی ایران بابت مصاحبه علیه شاگردش زندانی شده است! این سازمان حقوق بشر هم نشسته یکی برود زندان و بیانیه بدهد! دنبال این لباس راه‌راه‌های قدیمی هستم که از آنها بخرم و بروم زندان! از طراحی‌اش خوشم می‌آید (خنده). این حرف که شوخی بود ولی امیدوارم ظرف همین 2، 3 روز این موضوع حل شود چون تا حالا مردم با فوتبال حال نمی‌کردند و از این به بعد حالشان هم از این رشته به هم می‌خورد!

 

محمد خاکپور مدافع اسبق تیم ملی نیز عنوان کرد: از قاضی خواهش می‌ کنم که حرف من را قبول کند، من حاضرم نه 4 ماه که 5ماه بلکه بیشتر هم در زندان بمانم ولی حاجی مایلی که حق پدری به گردن ما دارد این مجازات را نکشد. این را از ته دل می‌ گویم و اگر حاجی قبول کند این کار را می‌ کنم. در یک خانواده 101 مشکل به وجود می‌ آید، یک پدر بخاطر دلسوزی شاید 100بار به پسرش تشر بزند اما آیا پسر باید او را به زندان بیاندازد؟ اینکه نمی‌ شود، من کاری علی دایی چه می‌ گوید یا حاجی مایلی چه حرفی زده، فقط از ته دل می‌ گویم که حاضرم جور پدر یا مربی خود را بکشم اما او را در زندان نبینم.

 

احمدرضا عابدزاده دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس نیز اظهار داشت: من قاضی نیستم و جزئیات قوانین را نمی‌دانم اما نمی‌توانم باور کنم قاضی بابت چند مصاحبه فوتبالی‌ها حکم به زندان سرمربی سابق تیم ملی ایران بدهد. محمد مایلی‌کهن بازیکن، مربی و سرمربی تیم ملی بوده و یک ایرانی متدین است. مقامات یک جاهایی باید یکسری مسائل که به کل مملکت مربوط می‌شود را لحاظ کنند. این اتفاق می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد چون شاکی فوتبالیست معروفی بوده و مایلی‌کهن هم سرمربی تیم ایران بود. پس فردا رسانه‌های دنیا می‌نویسند در ایران شاگرد از مربی شکایت می‌کند و دادگاه هم مربی را به زندان فرستاده است. باور کنید فرهنگ کشورمان زیر سؤال می‌رود و آبرو برای فوتبال ما نمی‌ماند. من رسماً اعلام می‌کنم جای مایلی‌کهن مرا ببرند زندان، نه کسی که گردن یک نسل فوتبال این مملکت حق استادی دارد. اتفاقاً با حمید استیلی هم صحبت می‌کردم، ناراحت بود. خداداد عزیزی و کریم باقری هم همین‌طور. مسلماً خیلی از شاگردان حاجی‌مایلی این حس را دارند و حاضرند محکومیت ایشان را به جان بخرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-01 08:08

دیدگاه‌ها

تصویر فرهاد
به نظر من دایی دیگه نه محبوبیت نه شخصیت داره هر چند قبلا هم نداشته ولی کسی از این به بعد از علی دایی به نام یه شخصیت فوتبالی نام نخواهد برد. انتقاد پذیری و انعطاف خوب چیزیه که متاسفانه خیلیا ندارن ننگ بر کسی که احترام فوتبال رو زیر سوال می بره
ارسال شده توسط فرهاد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خیلی عجیب است کسی دهان خود را نمی تواند کنترل کند برخی از سر روشنفکری به دنبال نجات او از زندان هستند. لابد از شنیدن حرف این حرف خوشنود می شوند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
علی آقا! هرگز گذشت نکن تا شاید دهان این بی ادب و حرمت شکن بسته شود
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مروت جعفرپور
اقای چرا باید رضایت بدن؟؟؟ کسی که نمیتونه جلوی دهنشو بگیره و دم به دم علیه دایی مصاحبه میکنه باید بره زندان تا اب خنک بخوره بلکه یاد بگیره که در حیطه وظایف خودش حرف بزنه
ارسال شده توسط مروت جعفرپور در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
این ادم تا تونسته علیه پرسپولیس و علی دایی حرف زده و تهمت زده..بهتره 4 ماه بره اب خنک بخوره تا دیگه یادش بمونه دهنشو همه جا باز نکنه و به کسی تهمت الکی نزنه.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید