کد مطلب: 

173481

توسعه‌ی همکاری‌های ایران و ترکیه در حوزه‌ی گردشگری الکترونیکی

جودت ییلماز در دیدار با دکتر واعظی با پیشنهاد و گسترش همکاری های دو کشور در حوزه توریسم و گردشگری الکترونیک موافقت کرد.
توسعه‌ی همکاری‌های ایران و ترکیه در حوزه‌ی گردشگری الکترونیکی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در اختتامیه کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات صورت گرفته در این دوره از کمیسیون مشترک ایران و ترکیه نتیجه بخش بوده و در خصوص مسائلی همچون حمل و نقل، گمرک، بانک و تجارت نیز این مذاکرات به نتایج قابل قبولی رسیده است.

وی با بیان این که در این دیدار ها خوشبختانه در خصوص مسائلی مربوط به گمرک، سرمایه گذاریهای مشترک و بانک راه حل های مناسبی پیدا شده است، گفت: توسعه روابط سیاسی، اقتصادی دو کشور به رفاه و توسعه منطقه می انجامد.

دکتر واعظی با تاکید بر این که یکی از مهم ترین اولویت هایی دولت تدبیر و امید ارتقاء سلامت جامعه است گفت: بر همین اساس همکاری های خود را با طرف ترکیه در زمینه دارو ، سلامت و بهداشت افزایش می دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که چشم انداز خوبی برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها پیش بینی می شود، گفت: در ملاقات امروز آقای جودت ییلماز وزیر توسعه کشور ترکیه با مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مذاکرات صورت گرفته در این دو روز جمع بندی نهایی می شود.

بر اساس این گزارش، جودت ییلماز وزیر توسعه ترکیه در جمع خبرنگاران، گفت: ایران و ترکیه در تمامی ابعاد روابط خود را گسترش می دهند و تاکنون مذاکرات موثری با دکتر واعظی داشته ایم.

وی ادامه داد: ما واقف هستیم که پیشرفت دو کشور در راستای توسعه روابط ، مرهون اراده رهبران سیاسی دو کشور است.

ییلماز افزود: ایران و ترکیه با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی همکاری های خود را در زمینه بنادر، حمل و نقل و گمرک افزایش خواهند داد.

نماینده ویژه رئیس جمهور ترکیه گفت: دو طرف ایران و ترکیه معتقدند 14 میلیارد دلار مبلغ سرمایه گذاری سال گذشته کافی نبوه و باید این رقم افزایش یابد.

جودت ییلماز در پایان فرا رسیدن عید نوروز را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و خاطر نشان کرد: علی رغم برخی مخالفت ها از سوی کشورهای غربی امیدواریم که این مذاکرات و دیدارها به نتایج قابل قبولی ختم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-15 18:51

افزودن دیدگاه جدید