کد مطلب: 

172931
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

توسعه محتوا و خدمات اینترنتی به زبان فارسی بخشی از استراتژی ملی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: بیش از 80 درصد اطلاعات در وب به مکان متصل است و طبیعتاً توسعه محتوا، خدمات و دانش در محیط اینترنتی به زبان فارسی بخشی از استراتژی ملی ماست.
توسعه محتوا و خدمات اینترنتی به زبان فارسی بخشی از استراتژی ملی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس جهانگرد در آیین رونمایی از موتور جویشگر یوز، با اشاره به بهره برداری از چند موتور جستجوی فارسی در کشور ابراز امیدواری کرد که توسعه و تکمیل این ابزارها، پاسخگوی نیازهای جامعه فارسی زبان باشد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: به هر میزان که در زمینه خط و زبان یک فرهنگ، محتوا، خدمات و داده تولید و عرضه شود، دامنه نفوذ، اثرگذاری و منافع آن ملت تامین می شود.

وی افزود: رشد عرضه محتوا، خدمات و داده ها در فضای وب به خط و زبان فارسی موید منافع و افزایش توان امنیت ملی ماست.

مهندس جهانگرد، گفت: برای اینکه به نحو صحیحی در این فضا کار کرد، باید ابزارها و امکانات ارایه محتوا به زبان فارسی را در فضای سایبر تقویت و ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به موازات گسترش شبکه ملی اطلاعات، بخش دیگری از کارهای ما، حمایت بدون محدودیت از تولید، عرضه و به کارگیری ابزارها در محیط رایانه ای است و از تمام شرکتها و دانشگاه هایی است که در فضای اینترنتی در این حوزه در حال فعالیت هستند، حمایت می کنیم.

وی با بیان این که اگر اطلاعات مکان محور باشند، ارزشمند است، افزود: بیش از 80 درصد اطلاعات در وب به مکان متصل است و طبیعتاً توسعه محتوا، خدمات و دانش در محیط اینترنتی به زبان فارسی بخشی از استراتژی ملی ماست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-15 20:21

افزودن دیدگاه جدید