کد مطلب: 

172597

اعلام آمادگی ایران برای بازسازی شبکه انتقال اطلاعات عراق

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه افتتاح پروژه اوج (ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران) گفت: آمادگی داریم بازسازی شبکه انتقال عراق از طریق شرکتهای ایرانی و تولیدات داخلی ایرانی انجام شود.
اعلام آمادگی ایران برای بازسازی شبکه انتقال اطلاعات عراق

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی گفت: پیشرفت های وزارت ارتباطات در بخش زیرساخت در حوزه انتقال به گونه ای است که ایران می تواند با بهره گیری از بخش خصوصی ایرانی در کشورعراق، به بازسازی شبکه انتقال دراین کشور کمک کند.

وی موقعیت جغرافیایی ایران را بسیارمهم ارزیابی کرد و گفت: کشورهای همسایه می توانند برای دسترسی به امکاناتی چون پهنای باند،صوت و انتقال امکانات فنی خود از مسیر ایران استفاده کنندکه دراین میان کشورعراق  یکی از همسایگان ایران است که که در میان سالها جنگ  زیرساخت های ICT این کشور دچار آسیب شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ایجاد اپراتور مشترک با کشورعراق گفت: ایده ایجاد اپراتور مشترک با وزیر ارتباطات این کشور مطرح شده که قرار است پس از بازگشت به کشور عراق پس از بررسی های انجام شده نتیجه به ما اعلام شود.

محمود واعظی همچنین گفت: وزارت ارتباطات با توجه به موقعیت ایران برای کشورهای منطقه در زمینه‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر یک مسیر ارتباطی بین نوردوز و قصر شیرین افتتاح شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که از روز گذشته دو کمیته در زمینه گسترش ارتباطات بین ایران و عراق برگزار شده بود تاکید کرد: گزارش این کمیته‌ها خوب بود و مسوولان کشور عراق نیز امروز به بازدید از بخش خصوصی و قسمت‌های نرم افزاری و سخت افزاری کشور پرداختند

واعظی با اشاره به این که بخش ارتباطات سخت افزاری عراق به دلیل حضور گروهک تروریستی داعش دچار مشکلاتی شده است گفت: قرار است ایران این ارتباطات قطع شده را برقرار کند.

وی افزود: به دلیل مشکلاتی که در عراق تا به امروز وجود داشته است این کشور از نظر ICT عقب افتاده و به همین دلیل طبق توافقات به دست آمده قرار است متخصصان ایرانی پروژه‌هایی را در این کشور هم در بحث اینترنت و هم در بحث دولت الکترونیک اجرا کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-27 18:02

افزودن دیدگاه جدید