کد مطلب: 

171746
در ایام عزاداری اربعین حسینی، صورت گرفت:

افزایش ترافیک ارتباطی ایران با عراق به 24 میلیون دقیقه

میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور ایران و عراق در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 150 هزار دقیقه است که در ایام اربعین حسینی به 2/5 میلیون دقیقه در روز افزایش یافت.
افزایش ترافیک ارتباطی ایران با عراق به 24 میلیون دقیقه

به گزارش سیتنا، با توجه به حضور پرشور زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی و محدودیت ظرفیت ارتباطی کشور عراق ستادی برای انجام اقدامات ویژه و سریع تشکیل و ترافیک ارتباطات بین دو کشور ساماندهی شد.

بنا بر اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، در طول ایام عزاداری اربعین حسینی میزان 24 میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور صورت گرفته است که از این میزان 15/8 میلیون دقیقه ترافیک صادره و 8/2 میلیون دقیقه ترافیک وارده بوده است. همچنین حدود 50 درصد از ترافیک مذکور به شرکت همراه اول، 35 درصد به شبکه ثابت و مابقی به شرکت ایرانسل و سایر اپراتورها مربوط می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از تلاش‌های شبانه روزی اعضای ستاد مدیریت ارتباطات که به منظور ساماندهی و مدیریت ترافیک ارتباطات در ایام عزاداری حسینی که در شرکت ارتباطات زیر ساخت تشکیل شده بود قدردانی کرده است.

این ستاد که با حضور نمایندگانی از شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و به ریاست معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شده بود طی جلسات متعددی هماهنگی و اقدامات لازم جهت روان سازی ترافیک ارتباطات دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین حسینی را انجام داد.

بر اساس این گزارش همکاری با 12 کمپانی ترانزیت کننده و افزایش دیتا لینکهای سیگنالینگ مورد استفاده از طریق مسیرهای مختلف از جمله اقدامات ستاد مدیریت اربعین حسینی بوده است.

هم چنین هماهنگی با اپراتورهای عراق، تشکیل شیفت تخصصی ویژه جهت استقرار در مراکز بین الملل به منظور پشتیبانی 24 ساعته از ظرفیت ایجاد شده، تهیه و ارسال گزارش ترافیک و رومینگ عراق به صورت روزانه توسط مراکز مدیریت و نگهداری شبکه بین الملل زیرساخت و پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی موثر و هماهنگ جهت آگاهی بخشی به هموطنان از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-16 16:40

افزودن دیدگاه جدید