کد مطلب: 

290671

دهنوی، نماینده مجلس: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در اجرای تکالیف اقتصاد دانش بنیان تعجیل کنند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت عملکرد خوبی در جهت ارتقای اقتصاد دانش بنیان داشته‌اند، گفت: متاسفانه بانک مرکزی در اجرای تکالیف این بخش ضعیف‌تر عمل کرده است و پیرو عملکرد سازمان برنامه و بودجه نیز گلایه‌هایی وجود دارد.
دهنوی، نماینده مجلس: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در اجرای تکالیف اقتصاد دانش بنیان تعجیل کنند

به گزارش سیتنا، سید محسن دهنوی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در ارزیابی خود پیرو رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور بیان کرد: رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور، روند خوبی داشته است.

نماینده مردم «تهران،ری،شمیرانات،پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود این رشد اقتصادی صورت گرفته، اما همچنان با نقطه مطلوب مقداری فاصله داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر مجدد این نکته که واقعا روند حرکت رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور خوب است، ادامه داد: به اعتقاد بنده فعالیت های دانش بنیانی جز موفق ترین بخش های اقتصادی کشور بوده و رشد اقتصاد دانش بنیانی در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

دهنوی در ادامه با اشاره به تکالیف دستگاه های اقتصادی جهت ارتقای اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: برخی از دستگاه در قبال اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان عملکرد خوبی داشته و برخی هم عملکردشان ضعیف بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارتخانه های اقتصاد و صمت عملکرد خوبی در این بخش داشته اند، ادامه داد: متاسفانه بانک مرکزی در اجرای تکالیف این بخش ضعیف تر عمل کرده است این در حالی است که بخش های مهمی از این قانون به بانک مرکزی سپرده شده است البته پیرو برخی از جلسات، رئیس جمهور دستورات لازم را داده اند و مقرر شده تا بانک مرکزی در اجرای امور مربوطه و تکالیف محوله تعجیل کند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه هم در راستای اجرای این قانون تکالیفی را برعهده دارد، ادامه داد:  متاسفانه پیرو عملکرد این سازمان گلایه هایی وجود دارد چرا که برخی از بندهایی این قانون مربوط به این این سازمان است و اجرایی و عملیاتی نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-03 14:43

افزودن دیدگاه جدید