کد مطلب: 

284492

ویراستی؛ بستر ارتباطی بین مردم و مسئولان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت:: یک شبکه جدید با عنوان ویراستی راه‌اندازی شده که مشابه توییتر است و ۳۰۰ هزار کاربر در آن فعال هستند. ۸۰ درصد اعضای دولت در این سکو فعالیت دارند و این شبکه می‌تواند بستری برای اطلاع‌رسانی و انتقال انتقادات و پیشنهادات میان مردم و مسئولان باشد.
ویراستی؛ بستر ارتباطی بین مردم و مسئولان

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، عیسی زارع‌پور، شامگاه دوشنبه (۶ شهریورماه) در شورای اداری استان زنجان، با بیان اینکه مسئولان باید کار جهادی انجام دهند، اظهار کرد: همه مسئولان در حوزه خود حس مسئولیت را بیش از پیش داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت وزارت ارتباطات محدود نیست و خوشبختانه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات یکی از موضوعاتی است که در اسناد بالادستی مکرر تکرار شده و یکی از محورهای مورد توجه وزارت ارتباطات است. این مسئله یک نیاز مهم و جدی بوده و زیرساختی برای توسعه کشور در دهه‌های آینده است.

این مسئول متذکر شد: فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات زیرساخت توسعه است و باید دستگاه‌ها و مردم در تحقق آن یاری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اغلب کشورها در تلاش هستند تا اینترنت خود را از انحصار آمریکا خارج کنند، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پر سرعت، با کیفیت و امن در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است تا بر روی آن خدمات متنوع و با کیفیت به مردم ارائه شود؛ این پروژه پیشرفته در بسیاری از کشورها در حال اجرا است.

وی با اشاره به اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، اذعان کرد: در طی این ۲۴ ماه، بیش از ۴۸۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند؛ در استان زنجان نیز ۹۵ درصد روستاها متصل هستند. گفتنی است که ۵۰ روستای استان زنجان از کیفیت مناسب اینترنت برخوردار نیستند که به زودی مشکلات آن‌ها رفع خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به اینکه ۷ کلان پروژه در دست اقدام است، ادامه داد: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی دارند. زیرساخت ارتباطی، شبکه پرسرعت و باکیفیت است؛ در زیرساخت کشور چهار لایه داریم و اگر بخواهیم یک شبکه پرسرعت داشته باشیم باید همه این چهار لایه تقویت شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه ما مسیرهای ورودی اینترنت کشور را متنوع کرده‌ایم، عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم فیبر نوری است. فیبر نوری در عین کاهش هزینه، سرعت اینترنت را نیز افزایش می‌دهد. ۲۰ شهر تا به امروز فیبر نوری را پیاده کرده‌اند. این طرح به مرور در سطح کشور کلید می‌خورد و ۱۲۰۰ شهر نیز تعیین تکلیف شده‌اند. باید یک نهضت فیبرکشی اتفاق بیافتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۷۰ درصد اینترنت کشور ترافیک سیار و تنها ۳۰ درصد آن ثابت است؛ این در حالی است که اغلب کشورها به سمت اینترنت ثابت و فیبر نوری رفته‌اند. عرضه خدمات جدید نیازمند راه‌اندازی قطب‌های مرکز داده است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف راهبردهای مختلف دارند، متذکر شد: در آینده همه زندگی بشر دیجیتالی خواهد شد و باید در این راستا برنامه‌ریزی شود. سرعت تحولات بالا است و هر روز خدمات جدیدی به وجود می‌آیند؛ در آینده حکمرانی توسط پلتفرم‌ها خواهد بود و هر کشوری که در این حوزه ضعیف باشد دچار زوال خواهد شد.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه کیفیت پلتفرم‌های داخلی باید بیش از پیش ارتقا پیدا کند تا مردم با رغبت بیشتری از آن‌ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: یک شبکه جدید با عنوان ویراستی راه‌اندازی شده که مشابه توییتر است و ۳۰۰ هزار کاربر در آن فعال هستند. ۸۰ درصد اعضای دولت در این پلتفرم فعالیت دارند و این پیام‌رسان می‌تواند بستری برای اطلاع‌رسانی و انتقال انتقادات و پیشنهادات میان مردم و مسئولان باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.5 (2 رای)
سیتنا 1
2023-08-28 23:06

افزودن دیدگاه جدید