کد مطلب: 

276092

اتصال ۹۱ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، گفت: تاکنون ۹۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، سید ابوالفضل محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون هزار و ۵۵۵ روستا از مجموع هزار و ۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۹۱ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی توضیح داد: در بخش توسعه پهن باند شهری بر بستر شبکه FTTX تاکنون تعداد ۱۰ هزار پورت نصب شده است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ مشترک به سرویس FTTX متصل شده اند و در تلاش هستیم تا به زودی تمام مناطق شهر کرمانشاه به این شبکه متصل شوند.

محمدی در ادامه با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی طرح فاز یک پروژه USO در استان، گفت: از ۲۳۴ کیلومتر مسیر فیبرنوری، ۲۱۲ کیلومتر کابل‌کشی برای اتصال سایت‌ها و مراکز مخابراتی در روستاها و بازارچه‌های مرزی ایجاد شده است.

اتصال ۵۱۴ خانوار از روستاهای شرق استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا، گفت: بستر ارتباطی ۵۱۴ خانوار روستایی در شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در شرق استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد.

محمدی افزود: طی اقدامات اجرایی اپراتورهای سیار و کارکنان پرتلاش این اداره کل، ۹ روستای بالندرسفلی، شکراب، کماسی‌وسطی، سردهلق، عامله، عبدالتاجدین، علی‌آباد گروس، قره گوزلوسفلی و گنجوان شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور از طریق ارتقاء تکنولوژی ۶ سایت همراه اول به خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سنوات گذشته اقدامات خوبی جهت اتصال روستاهای شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور به اینترنت پرسرعت اجرایی شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بزودی شش روستای جامیشان علیا، قنداب علیا، چمن اسماعیل، لرخانی، سرمست و میدان نیز از خدمات مذکور بهره‌مند می‌شوند.

وی توضیح داد: شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور دارای تعداد ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۹۹ درصد روستاها دارای تلفن روستایی و پوشش تلفن همراه هستند و ۹۲ درصد روستاها دارای پوشش اینترنت بوده و اتصال مابقی روستاها به اینترنت پرسرعت نیز در برنامه‌های آتی وزارت ارتباطات لحاظ می‌شود و همچنین از مجموع ۷۸ کیلومتر فیبرنوری، ۷۳ کیلومتر در این شهرستان ها اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-01-08 14:49

افزودن دیدگاه جدید