کد مطلب: 

260651

رتبه بندی برنامه‌های گوگل پلی براساس نوع دستگاه و کشور

فروشگاه اندرویدی گوگل که گوگل پلی نام دارد تصمیم گرفته که تغییراتی را در رتبه بندی‌های برنامه‌های اندرویدی در این فروشگاه ایجاد کند. با انجام این تغییرات، تعداد ستاره‌های برنامه‌ها براساس کشورها، نوع دستگاه و سیستم عامل بومی می‌شوند تا اطلاعاتی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد بهتر و دقیق‌تر باشد.
رتبه بندی برنامه‌های گوگل پلی براساس نوع دستگاه و کشور

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گوگل بلاگ، نوشت: شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد تغییراتی را در فروشگاهش انجام بدهد تا اطلاعات بهتر و دقیق تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

رتبه بندی براساس کشورها، سیستم عامل و نوع دستگاه

گوگل اعلام کرد که این تغییرات می‌توانند تجربه کاربری بهتری را به کاربران ارائه کنند. توسعه دهندگان و کاربران تاکنون بار‌ها درباره بهبود و ارتقا مکانیزم رتبه بندی در گوگل پلی پیشنهاداتی را داده و گفته بودند که سیستمی باید طراحی بشود که برای کاربران مفیدتر باشد. رتبه بندی برنامه‌ها براساس کشور کمک می‌کند تا برنامه‌های مختلف عادلانه‌تر رتبه بندی بشوند و امتیازی که در یک کشور کسب می‌کنند بر رتبه برنامه در سایر مناطق جغرافیایی تاثیری نداشته باشد. علاوه بر این رتبه بندی برنامه‌ها براساس نوع دستگاه هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای نمونه برخی از برنامه‌ها در فروشگاه گوگل وجود دارند که کاربران تبلت‌ها تمایل بیشتری دارند تا از آن استفاده کنند و این احتمال هم وجود دارد که کاربران تلفن‌های هوشمند کاملا این برنامه را نادیده بگیرند؛بنابراین رتبه بندی برنامه‌ها براساس دستگاه اطلاعات بسیار دقیق‌تری را درباره امتیاز برنامه‌ها به کاربران ارائه می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که رتبه بندی‌هایی کلی وضعیت برنامه را دقیق مشخص نمی‌کند و به همین دلیل به جای اینکه همه کاربران از هر کجای دنیا امتیاز مشابه و یکسانی را درباره برنامه در فروشگاه گوگل ببینند، این شرکت می‌خواهد رتبه بندی را براساس کشور‌ها تغییر بدهد.

گفتنی است که این تغییرات جدید از ماه نوامبر و در ابتدا برای کاربران گوشی‌های هوشمند اعمال می‌شود و برای مثال اگر کاربری در ژاپن گوگل پلی را باز کند می‌تواند امتیاز ارائه شده از سایر کاربران این کشور را ببیند و ممکن است از اوایل سال ۲۰۲۲ رتبه بندی برنامه‌ها براساس سایر مولفه‌ها مثل نوع دستگاه و سیستم عامل هم اضافه بشود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-08-30 09:31

افزودن دیدگاه جدید