کد مطلب: 

254307

زندانی شدن هکر روسی با بیش از 19 میلیون دلار کلاهبرداری در آمریکا

هکری 37 ساله بعد از متهم شدن به کلاهبرداری 19 میلیون دلاری و سرقت اطلاعات 100 میلیون کاربر، در سپتامبر 2018 از گرجستان به آمریکا تحویل داده شد.
زندانی شدن هکر روسی با بیش از 19 میلیون دلار کلاهبرداری در آمریکا

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فتا به نقل از هکرد، نوشت: هکر روسی، به دلیل مشارکت در طرح سرقت اطلاعات کاربران به  12 سال زندان در آمریکا محکوم شد. طبق اسناد دادگاه  این هکر داده‌هایی به ارزش 19 میلیون دلار سرقت نموده  و بیش از 100 میلیون مشتری از دوازده شرکت خدماتی را هک کرده بود. به گفته آدری اشتراوس، دادستان ایالات متحده، وی در راه اندازی و  تنظیم  یک کارزار بین المللی هک از محل اقامتش در مسکو  نقش اساسی داشت.

این هکر به غیر از هدف قرار دادن موسسات مالی ایالات متحده،  چندین حمله سایبری علیه چند شرکت آمریکایی و خارجی  بین سال‌های 2007 و 2015 انجام داد تا شرکتهای جنایی را که در زمینه مشاغل قمار و پرداختهای غیرقانونی فعالیت می‌کردند تقویت کند.

وکیل او "فلوریان میدل" ادعا کرد که موکلش فقط 5 میلیون دلار به جیب زده و مابقی این مبلغ باید توسط مجرم دیگری، پرداخت شود که جهت جذب مشتری برای تجارت قمار خود، نام‌ها و اطلاعات تماس را از او می‌گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمده است: وی با راهنمایی و نظارت شریک خود و همکاران و به منظور پیشبرد سایر طرح های جنایی از جمله تقلب در اوراق بهادار ایالات متحده  درگیر این جنایات شده است .

این هکر 37 ساله در سپتامبر 2018 از جورجیا به ایالات متحده تحویل داده شد. وی به جرم حمله به رایانه، کلاهبرداری بانکی، تقلب و قمار غیرقانونی، که چندین شرکت مالی ایالات متحده را بین سال های 2012 تا 2015 هدف قرار داده بود، اعتراف نمود و گناه خود را پذیرفت.

به گفته دادستان، این هکر روسی اقدام به سرقت اطلاعات حساس بیش از 80 میلیون مشتری JPMorgan Chase  نموده بود . وی بسیاری از موسسات مالی اصلی ، ناشران اخبار مالی و شرکت های کارگزاری را هدف قرار داد و اطلاعات شخصی حدود 100 میلیون کاربر شرکت های هدف را به سرقت برد.

 قربانیان حملات سایبری : 
JPMorgan Chase
Scottrade Inc.‎
E*Trade Financial Corporation
The Wall Street Journal News Corp’s Dow Jones.‎

هکرهای روسی سابقه هدف قرار دادن مشاغل، سازمان های خصوصی و نهادهای حساس دولتی را دارند. گزارش شده است که حمله اخیر علیه SolarWinds توسط هکرهای تحت حمایت روسیه انجام شده است که به زیرساخت های مهم سایبری بیش از 250 سازمان دولتی از جمله وزارت امنیت داخلی و آژانس هسته ای ایالات متحده دسترسی یافتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-02-06 10:10

افزودن دیدگاه جدید