کد مطلب: 

242284

انتشار 2 میلیون توئیت دروغین در مورد ویروس کرونا برای گمراهی مردم

دولت آمریکا گزارشی منتشر نشده تهیه کرده که نشان می دهد در خارج از این کشور حدود 2 میلیون توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر با محتوای دروغین در مورد ویروس کرونا منتشر شده است.
انتشار 2 میلیون توئیت دروغین در مورد ویروس کرونا برای گمراهی مردم

به گزارش سیتنا به نقل از واشنگتن پست، دولت آمریکا گزارشی منتشر نشده تهیه کرده که نشان می دهد در خارج از این کشور حدود 2 میلیون توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر با محتوای دروغین در مورد ویروس کرونا منتشر شده است.

در بررسی های انجام شده که در آن آمار توئیت های دروغین در مورد ویروس کرونا در داخل خاک امریکا لحاظ نشده، ادعا شده برخی از فعالیت ها در این زمینه هماهنگ شده است.

این توئیت ها در یک بازه زمانی سه هفته ای – از 20 ژانویه تا 10 فوریه - بعد از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در چین منتشر شده است.

گزارش مذکور که توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه شده، همچنین حاکی است شرکت های فناوری و به خصوص شبکه های اجتماعی نتوانسته اند با سواستفاده از امکانات خود برای مقابله با انتشار اخبار دروغین در مورد کرونا مقابله کنند.

از جمله اخبار دروغین منتشر شده در مورد ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی می توان به دخالت بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای تولید ویروس کرونا اشاره کرد. همچنین درموارد متعددی اشاره شده که ویروس کرونا یک سلاح زیستی است،هر چند در این زمینه هیچ شواهد آشکار وثابت شده ای وجود ندارد.

منتشرکنندگان توئیت های دروغین در مورد کرونا برای فریب کاربران، مطالب غلط خود را همراه با لینک هایی از سایت های خبری و وب سایت دانشگاه های معتبر منتشر می کنند. حال آنکه با مراجعه به سایت های یادشده مشخص می شود محتوای ادعا شده در آنها وجود ندارد.

گوگل، فیس بوک و توئیتر در هفته های اخیر از برنامه های خود برای ارائه اطلاعات صحیح در مورد ویروس کرونا به کاربران خبر داده بودند، اما محتوای این گزارش نشان می دهد تلاش های انجام شده چندان موفق نبوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-03-01 15:35

افزودن دیدگاه جدید