کد مطلب: 

236711

۱۷۶۳ شرکت نوآفرین شدند

آخرین آمار پیوستن شرکت‌های مربوط به کسب‌وکارهای نوپا نشان می‌دهد ۱۷۶۳ شرکت و تیم نوپا، شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذار عضو طرح نوآفرین شده‌اند.
۱۷۶۳ شرکت نوآفرین شدند

به گزارش سیتنا، تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و تسهیل قوانین برای آن‌ها از مواردی است که می‌تواند راه را برای این کسب‌وکارهای نوپا باز کند، به‌ویژه استارت‌آپ‌های حوزه فناوری که می‌توانند در مدت کوتاهی راه بسیاری را طی کرده و به تک‌شاخ‌های حوزه تبدیل شوند.

مسؤولان، نوآفرین را طرحی جهت آسان‌سازی قانون‌مندتر کردن استارت‌آپ‌ها و تسهیل ورود آن‌ها به فرایندهای رسمی کسب‌وکار می‌دانند و در این راستا شرکت‌ها و تیم‌های نوپا، شرکت‌های رشدیافته، شتاب‌دهنده‌ و مراکز رشد، افراد علاقه‌مند به حوزه نوآفرینی و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این طرح حاضر شوند.

در طرح نوآفرین هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد به عنوان شرکت‌هایی ذکر شدند که از آنها حمایت می‌شود. البته شرایطی همچون سرمایه حداکثری ۲۵۰ میلیون تومانی و درآمد کمتر از ۵۰۰ میلیون تومانی نیز در این حمایت دخیل است.

شرکت‌هایی که در طرح نوآفرین حمایت خواهند شد باید در سامانه مترکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خود را ثبت کرده باشند و همچنین موسسین و صاحبان سهام شرکت نسبت به توزیع سود اقدام نکنند.

طرح نوآفرین، ماهیت استارت‌آپی را مبنای کار خود قرار داده و بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار را تسهیل کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره طرح نوآفرین اظهار کرده است: استارت‌آپ‌ها در ذات و بطن کار خود پیش‌بینی‌ناپذیرند و به همین دلیل نباید ریسک در شرایط فعالیت شما ضرب شود و ما در دولت وظیفه داریم شرایط فعالیت شما را قابل پیش‌بینی کنیم. یعنی اگر سوار قطار می‌شوید، بدانید کجا بایستید، کجا سرعت بگیرید. ما تلاش کردیم شرایطی را فراهم خواهیم آورد که ادامه راه را برای شما قابل پیش‌بینی می‌کند.

چندی پیش امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- نیز درباره‌ی طرح نوآفرین گفته بود: در سیاست نوآوری ایران دو بخش نوآوری اجتماعی و صنایع خلاق بسیار حاشیه‌ای نگاه می‌شوند، در حالی که در اکوسیستم استارت‌آپی جایگاه بسیار مهمی دارند. در طرح نوآفرین گروه‌های تولید پادکست یا محتوا یا ویدئو به رسمیت شناخته شده‌اند و از حمایت‌های طرح برخوردار می‌شوند.

اگر شرکت یا تیم نوپایی به دنبال جذب سرمایه، یافتن برنامه شتاب‌دهی مناسب و ارتباط با سایر بازیگران این حوزه هستید، یا این‌که مسیرهای ابتدایی برای رشد کسب‌وکارهای نوپا را پیموده‌اید و اکنون یک شرکت بزرگ رشدیافته هستید، یا اگر شتابدهنده یا مرکز رشد و در جست‌وجوی تیم‌های دارای استعداد رشد بالا و یا یک فعال علاقه‌مند به حوزه نوآفرینی کشور و یا یک سرمایه‌گذار خطرپذیر هستید، می‌توانید وارد طرح نوآفرین شوید.

آخرین آمار پیوستن شرکت‌های مربوط به کسب وکارهای نوپا نشان می‌دهد تاکنون ۶۸۹ شرکت نوپا، ۶۱۰ تیم نوپا، ۱۸۰ شرکت بزرگ رشدیافته، ۵۱ شتابدهنده و مرکز رشد، ۲۱۷ علاقه‌مند حوزه نوآفرینی و ۱۶ سرمایه‌گذار عضو طرح نوآفرین شدند که در مجموع شامل ۱۷۶۳ شرکت می‌شود. این در حالی است که در اولین اعلام پیوستن شرکت‌ها به طرح نوآفرین، تنها ۱۵۶ شرکت به این طرح اضافه شده بودند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات به‌تازگی با اشاره به نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال‌زایی در کشور گفت: هم‌اکنون حدود ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی فعال بوده که بیش‌تر آن‌ها توسط بیش از ۱۵۰۰ تیم استارت‌آپی طراحی و تولید شده است.

او هم‌چنین به طرح نوآفرین اشاره و بیان کرده است: اجرای طرح نوآفرین با ثبت‌نام از استارت‌آپ‌ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-09 12:03

افزودن دیدگاه جدید