کد مطلب: 

230402

با هدف ایجاد زیرساخت جذب سرمایه‌ی کسب‌وکارهای نوپا؛ فراخوان تامین مالی جمعی منتشر شد

با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران، کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی با هدف ایجاد زیرساخت جذب سرمایه کسب و کارهای نوپا تشکیل و فراخوان متقاضیان عاملیت و نهادهای مالی منتشر شد.
با هدف ایجاد زیرساخت جذب سرمایه‌ی کسب‌وکارهای نوپا؛ فراخوان تامین مالی جمعی منتشر شد

به گزارش سیتنا، در سالهای اخیر رشد فین تک ها، مدل های ارائه خدمات مالی را دگرگون کرده و روش های نوینی برای تامین منابع از عموم در بستر اینترنت به وجود آورده است.

یکی از روش های مهم تامین مالی نوین پروژه ها و کسب و کارها، تامین مالی جمعی است که این در دنیا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

در ایران نیز ظهور سکوهای تامین مالی جمعی، به عنوان زیرساخت جذب سرمایه کسب و کارهای داخلی، می تواند نویدبخش توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اقتصادی و راهبردی کشور باشد.

بر همین اساس برای آغاز فعالیت سکوهای تامین مالی جمعی در ایران، مطابق تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستورالعمل تامین مالی جمعی به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارایه و در سال گذشته مصوب شد.بر این اساس کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی با هدف ساماندهی و نظارت بر این فرایند تشکیل شد.

کارگروه ارزیابی موضوعاتی از قبیل حداقل الزامات قرارداد بین ارکان، نحوه ارائه گزارشات دوره ای، کارمزد خدمات، نحوه ارزیابی طرح ها، چارچوب فرآیندها و نحوه رسیدگی به درخواست ها، اعتبارسنجی متقاضیان اخذ مجوز فعالیت و نحوه مشارکت تامین کنندگان را بررسی و مصوب کرده است.

سقف تامین مالی از طریق این ابزار برای هر طرح ۲۰ میلیارد ریال است و عامل ،درخواست خود را برای راه اندازی سکو (پلتفرم) تامین مالی به کارگروه ارایه می کند. بر اساس مصوبات کارگروه سرمایه ثبتی متقاضیان عاملیت تامین مالی جمعی باید حداقل 500 میلیون ریال باشد.عاملین تامین مالی جمعی یا باید خود نهاد مالی مجاز شامل شرکتهای کارگزاری،تامین سرمایه،سبد گردان و مشاور سرمایه گذاری بوده و یا با این نهادهای مالی قرارداد منعقد کند.

عاملین متقاضی دریافت موافقت نامه اصولی فعالیت تامین مالی جمعی می توانند برای دریافت مجوز، درخواست خود را به همراه مدارک و مستندات مربوط از جمله اطلاعات ثبتی شرکت، سهامداران، مشخصات و سوابق تحصیلی و شغلی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل و مدل کسب و کار در سامانه فرابورس ایران به نشانی cf.ifb.ir ثبت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-30 12:13

افزودن دیدگاه جدید