کد مطلب: 

230200

دستگیری حدود ۱۳۰ نفر از فعالان فضای مجازی در حوزه‌ی مفاسد اقتصادی

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس، بیان اینکه چند هزار میلیارد تومان حقوق بیت المال از طریق قاچاق و مفاسد در کشور تضییع شده است، گفت:حدود ۱۳۰ نفر از افراد فعال در فضای مجازی در این حوزه دستگیر شده اند.
دستگیری حدود ۱۳۰ نفر از فعالان فضای مجازی در حوزه‌ی مفاسد اقتصادی

به گزارش سیتنا، حسین مقصودی در گفت‌وگو خانه ملت با اشاره به اینکه طی 3 سال گذشته گزارش های متعددی درباره مبارزه مفاسد اقتصادی توسط فراکسیون ارائه شده است، گفت: نخستین افشاءگری توسط فراکسیون بحث فساد 8 هزار میلیارد تومانی بود که براساس مدارک و اسناد اثبات شد.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تمام قدرت در برابر مافیا و فساد اداری در سطح کلان و خرد ایستاده است، افزود: فراکسیون گزارشی در 10 سرفصل و 28 بند جداگانه درباره قاچاق به رییس قوه قضاییه ارائه شده است.

وی در تشریح محورهای گزارش فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی که به رییس قوه قضاییه ارائه شده است، ادامه داد: قاچاق از طریق اظهار خلاف واقع از طریق سامانه جامع گمرکی و جعل اسناد در این خصوص، قاچاق به صورت صادرات صوری، قاچاق به صورت ترانزیتی، قاچاق با سوءاستفاده از قانون کالاهای مرجوعی و قاچاق با استفاده از مقررات ته لنجی ها از جمله این محورها است.

مقصودی با بیان اینکه قاچاق با سوءاستفاده ازمسافرها که از این طریق اجناس خاص وارد کشور می شود در حالی که شاید مسافر اطلاعی از این نداشته باشد از جمله دیگر محورهای این گزارش است، تاکید کرد:  قاچاق از طریق درب های ورودی کالا به کشورهای خارج و از درب های خروجی گمرک و دفاتر گمرکی ، قاچاق با تبانی درباره کالاهای لوکس خارجی و تخلفات گمرکی که  با تبانی موجب تضییع حقوق دولت توسط دلالان می شود از جمله مواردی بوده که در 10 سرفصل برای رئیس قوه قضائیه ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر امنیت خاطر از متخلفان و قاچاقچیان گرفته شده و تعداد خاطیان کم شده است، افزود: تعداد زیادی کارمند خاطی دستگیر شده است و حدود 130 نفر از افراد فعال در فضای مجازی در این حوزه دستگیر شده اند.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چند هزار میلیارد تومان حقوق بیت المال از طریق قاچاق و مفاسد در کشور تضییع شده است، تصریح کرد: همانگونه که در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس اقدامات لازم را انجام داد درباره سایر پرونده ها نیز اقدامات لازم صورت می گیرد.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-06-23 16:34

افزودن دیدگاه جدید