کد مطلب: 

220985

محدودیت حضور در شبکه‌های اجتماعی باعث درمان افسردگی می‌شود

نتایج یک پژوهش جالب نشان می دهد می توان با کاهش مدت زمان حضور در شبکه های اجتماعی افسردگی را درمان کرد. این مطالعه به طور مستقیم با بررسی فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت انجام شده است.
محدودیت حضور در شبکه‌های اجتماعی باعث درمان افسردگی می‌شود

به گزارش سیتنا، یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، نشان می دهد که رابطه ای مستقیم بین کاهش حضور در شبکه های اجتماعی و کنترل افسردگی وجود دارد.

این مطالعه دانش آموزانی که روزانه از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت، استفاده می کردند را بررسی کرد. در جریان این مطالعه حدود 10 دقیقه از فعالیت روزانه  این دانش آموزان در شبکه های اجتماعی کم شد و نتایج آزمون های افسردگی نیز به مرور کاهش یافت.

بر اساس این مطالعه، محدود کردن استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت به طور مستقیم منجر به کاهش تنهایی و افسردگی می شود. در این مطالعه 143 دانشجوی کارشناسی ارشد حوزه تکنولوژی و روانشناسی حضور داشتند و برای بیش از 3 هفته دانش آموزان را تحت نظر گرفتند.

دانش آموزان به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که مثل همیشه از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند و گروهی که 10 دقیقه از فعالیت های روزانه آنها در شبکه های اجتماعی کم شده بود. این آزمایش نشان داد که در میان گروهی که استفاده از رسانه های اجتماعی را محدود کرد احساس شادی و امیدواری بالاتری وجود دارد.

یکی از آزمودنی ها در این خصوص گفت: "زندگی من نسبت به زندگی قبلی ام(زمانی که کنترل نشده در شبکه های اجتماعی حضور داشت) متفاوت شده و من در طی این هفته احساس بسیار مثبتی نسبت به خودم داشتم."

اگرچه مطالعات دیگری همبستگی بین رسانه های اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت روان را پیدا کرده اند، اما این مطالعه مدعی است که برای نخستین بار « یک رابطه علمی روشن بین کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی و درمان انزوا و افسردگی» یافته است.

اگر نتایج این مطالعه صحیح باشد، حیرت انگیز است که کاهش  استفاده از شبکه های اجتماعی( که وعده داده اند ما را اجتماعی کنند) منجر به اجتماعی تر شدن و رهایی از افسردگی ما می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-13 11:49

افزودن دیدگاه جدید