کد مطلب: 

217673

تبلیغات در نسخه بعدی فایرفاکس بلاک خواهند شد

گزارش‌های به دست آمده از موزیلا نشان می‌دهند که نسخه بعدی فایرفاکس به صورت پیش فرض تبلیغات را در مرورگر بلاک خواهد کرد.
تبلیغات در نسخه بعدی فایرفاکس بلاک خواهند شد

به گزارش سیتنا، طبق اعلام فایرفاکس، نسخه بعدی مرورگر فایرفاکس به گونه‌ای طراحی خواهد شد که تبلیغات و بدافزارهای رمزگشایی را به صورت پیش فرض بلاک خواهد کرد.

این اقدام فایرفاکس، بخشی از اقدامات علیه ردیابی وب است که قرار است در ماه‌های آتی برای این مرورگر انجام شود. بر اساس گفته‌های سخنگوی فیرفاکس، تحقیقات مسئولان این شرکت نشان داده است که 55.4 درصد از بارگذاری یک صفحه اینترنتی در مرورگر فایرفاکس صرف ردیاب‌های وب می‌شوند و سپس به رایانه شخصی در خانه ارسال می‌شوند.

گفته می‌شود نسخه‌های آینده فایرفاکس جلوی ردیابی‌های اینترنتی را خواهند گرفت تا اقداماتی از جمله استخراج ارزهای مجازی در رایانه‌های کاربران صورت نگیرد. با مسدود کردن ردیاب‌های اینترنتی و ارائه کردن مروری امن برای کاربران، فایرفاکس در نظر دارد تا شرایطی را برای کاربران خود فراهم کند تا هر اطلاعاتی را که مایل هستند با وبسایت‌ها به اشتراک بگذارند و بدین ترتیب حریم خصوصی یک کاربر در طول مرور وب حفظ خواهد شد.

در سال 2016، موزیلا، شرکت حمایت کننده فایرفاکس شرایطی را پیاده کرد تا کاربران این مرورگر با رمزگذاری برای فایل‌ها و صفحه‌های شخصی خود مراقب حریم خصوصی و امنیت اطلاعات خود باشند. گفتنی است، فایرفاکس در اقدامات گذشته خود قصد داشت اتصالات خود با سرورهای HTTPS به دلیل رمزگذاری ضعیف برای اینگونه سایت‌ها مسدود کند و میزان ارتباط حداقل 1023 بیت برای ردیابی وب با استفاده از کلیدهای Diffie-Hellman ایجاد کند.

حال باید منتظر ماند تا نسخه جدید فایرفاکس منتشر شود تا دیگر تبلیغات مزاحمی در صفحه برای ما به صورت pop-up باز نشود و با خیال راحت از حریم شخصی در اینترنت به جستجو بپردازیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-09-02 10:38

افزودن دیدگاه جدید