کد مطلب: 

211179

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در چاد

جمهوری چاد تحت تاثیر مسائل و ناآرامی‌های سیاسی در این کشور به فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعددی اقدام کرد.
فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در چاد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت کوارتز، مسائل و مشکلاتی که مردم و شهروندان کشور آفریقایی چاد مدتهاست با آن درگیرند، تمدید ریاست جمهوری "ادریس دبی" تا سال ۲۰۳۳ است که از سال ۱۹۹۰ بر مردم این کشور آفریقایی حکومت کرده است.

بعد از آنکه مردم این کشور به مخالفت با این قانون برخاستند، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مورد استفاده مردم نیز که در اطلاع‌رسانی و مخالفت آن‌ها تاثیرگذار بودند، اقدام به بررسی و تحلیل علل و پیامدهای منفی تمدید دوران مدت رئیس جمهور کنونی چاد کردند.

حالا با گسترش این اعتراضات و ناآرامی‌ها، پیام رسان‌های واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر مسدود و فیلتر شدند تا آتش خشم و عصبانیت مردم فروکش کند.

به عقیده تحلیلگران بسیاری، ایده فیلترینگ و مسدودسازی موقت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که معولا توسط دولت‌های بسیاری در سراسر جهان به منظور فروکش کردن اعتراضات و مخالفت‌های گسترده در سطح کشور انجام می‌شود، ایده خامی است که ممکن است تنها به صورت موقت آبی برروی آتش معترضان بریزد و جمهوری چاد باید برای حفظ امنیت، صلح و ثبات در کشورش این قانون را لغو و مطابق خواسته مردمش عمل کند.

اقتصاد کشور آفریقایی چاد که یک سرزمین کاملا خشک و بیابانی است که در آن هیچ گونه دسترسی به منابع آبی و دریا وجود ندارد، وابستگی کاملی به استخراج و صادرات نفت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-09 11:59

افزودن دیدگاه جدید