کد مطلب: 

181942

پولی که نرم افزارهای پیام رسان به جیب می زنند!

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که نرم افزارهای پیام رسان چه سودی برای صاحبانشان دارند که تعداد آنها روز به روز و به صورت قارچ گونه ای در حال افزایش است و چرا به هر دری میزنند تا کاربران را به سوی خود جذب کنند؟ با ما همراه باشید تا به شما حقایق جالبی را درباره میزان و نحوه درامدزایی هریک از این نرم افزارهای پیام رسان به ظاهر رایگان از کاربرانشان به شما بگوییم.
پولی که نرم افزارهای پیام رسان به جیب می زنند!

به گزارش سیتنا به نقل از Phonearena، امروزه تعداد نرم افزارهای پیام رسان به شدت گسترش یافته است و معمولا ما موفقیت یک نرم افزار پیام رسان را در تعداد کاربران فعالش میدانیم.اما تحقیقاتی به تازگی مشخص شده است که برای شبکه های پیام رسان کسب درآمد بسیار اهمیت دارد و تمرکز انها بر روی کسب درامد معطوف شده است.

از نظر تعداد کاربر نرم افزار پیام رسان WhatsApp با داشتن 900 میلیون کاربر فعال در این عرصه پرچمدار است.اما اکنون دیگر تنها هدف جذب کاربر و تعداد آن  نیست و فقط جذب کابران آغازی بر برنامه های درآمدزایی این قبیل نرم افزارهاست. و حداقل به طور یقین این پلن های درآمدزایی چیزیست که هم اکنون برنامه های پیام رسان امریکایی به دنبال آن هستند و هنوز به موفقیت نرم افزارهای آسیایی رقیب خود در این زمینه دست نیافته اند. با توجه به آمارهای ارایه شده در کنفرانس WSJD روز سه شنبه نرم افزار WeChat چینی به طور میانگین 7 دلار به ازای هرکاربر کسب درآمد میکند که این عدد در رابطه با نرم افزارهای Kakao  و  Line به ترتیب به 4.24 و 3.16 دلار قابل تعمیم است.اما در مقایسه با نزم افزارهای اسیایی، WhatsApp آمریکایی تنها 6 سنت  و Viber تنها 1 سنت به ازای هر کاربر کسب میکند و Facebook Massenger در حال حاظرهیچ درامدی از کاربران ندارد.

این بدان معنی است که WeChat با حدود 600 میلیون کاربر فعال حدود 4.2 میلیارد دلار، Line با حدود 200 میلیون کاربر فعال حدود 632 میلیون دلار و WhatsApp با 900 میلیون کاربر فعال تنها 54 میلیون دلار از کاربرانش درامد زایی میکند!

این تفاوت درامد معنی دار در حالیست که WhatsApp مالیات سالانه دارد اما نرم افزارهای آسیایی مانند Line و WeChat در بالاترین سطح از خدماتشان اقدام به فروش استیکر، برنامه و بازی میکنند. Facebook Massenger نیز در ابتدا اقدام به فروش استیکر کرد اما با استقبال کاربران مواجه نشد و درحال حاظر تقریبا تمام استیکرهایش را به طور رایگان در دسترس کاربران قرار داده است.

Activate نرم افزارهای پیام رسان را به "سریعترین اتومبیل دیجیتالی رو به رشد که تا کنون وجود داشته " تشبیه کرد و اظهار داشت هنوز جای زیادی برای رشد این قبیل برنامه ها وجود دارد. همینطور  Activate مدعی شد نرم افزاهای پیام رسان 1.1 ملیارد کاربر را در سال 2018 به سمت خود جذب خواهند کرد که از این تعداد حدود 579 میلیون  را کاربران خاورمیانه و افریقا و 265 میلیون را کابران اسیایی دیگر تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-02 21:36

افزودن دیدگاه جدید