کد مطلب: 

181774

اظهرات فرمانده ناجا درباره احتمال تعطیلی تلگرام

فرمانده ناجا گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات را مطرح کرده‌ایم اما منتظر تصمیمات این شورا و دستگاه قضایی درباره تعطیلی تلگرام هستیم.
اظهرات فرمانده ناجا درباره احتمال تعطیلی تلگرام

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در همایش رؤسای پلیس فتای استان‌ها، گفت: تأثیر پلیس فتا در داخل و خارج از کشور بسیار مثبت بوده است و پلیس فتای کشور در بین پلیس‌های سایبری جهان از جایگاه بالایی برخوردار است و خیلی از کشورها درخواست دارند تا پلیس فتای ایران تجربیات خود را در حوزه‌های آموزشی به آنها منتقل کنند.

وی افزود: در این جلسه سیاست‌های جدیدی مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها اشرافیت در فضای مجازی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است تا علاوه بر رصد مجازی این حوزه‌ها بتوانیم به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و در مواقع ضروری با موارد تخلف برخورد مناسبی داشته باشیم.

سردار اشتری درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فضای مجازی به نوبه خود هم دارای تهدید است و هم دارای فرصت و انتخابات نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است. پلیس فتا مأموریت دارد با اشراف کامل در فضای مجازی و رصد کلیه فعالیت‌ها بتواند امنیت فضای مجازی را در انتخابات برقرار سازد و با کسانی که بخواهند انتخابات را از مسیر اصلی آن خارج کنند برخورد لازم صورت دهد.

فرمانده ناجا در مورد پرونده‌های شش ماهه گذشته پلیس فتا بیان داشت: ما پرونده‌های مهمی را در سازمان های دولتی و غیر دولتی داشته‌ایم که توانستیم در این مورد بیش از 90 درصد جرائمی را که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد را کشف کنیم و با هماهنگی قوه محترم قضائیه اقدامات بعدی را صورت داده‌ایم، اما تلاش داریم که این میزان کشفیات را در حوزه مجازی افزایش دهیم.

وی افزود: امسال مراسم عزاداری در سراسر کشور به خوبی و با امنیت کامل برقرار شد. موردی هم که در استان خوزستان رخ داده بود پیرامون آن 5 مظنون دستگیر شدند و احتمال اینکه منشأ این درگیری قومی باشد بسیار زیاد است.

سردار اشتری درباره احتمال مسدود شدن تلگرام عنوان کرد: پلیس بر روی کانال‌های مختلف تلگرام نظارت دارد ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات موضوع را مطرح کرده‌ایم اما منتظر تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه قضایی درباره تعطیلی تلگرام هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-27 00:26

افزودن دیدگاه جدید