کد مطلب: 

177007

انتظامی: سایت‌های فاقد مجوز باید فیلتر شوند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون 700 سایت خبری از این وزارتخانه موفق به اخذ مجوز فعالیت شده اند.
انتظامی: سایت‌های فاقد مجوز باید فیلتر شوند

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، حسین انتظامی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: سایر سایتهای فعال در کشور نیز باید در راستای اخذ مجوز تشویق و سایت فعالان این حوزه که فاقد مجوز هستند باید فیلتر شوند.

وی گفت: رعایت قانون و اعمال آن ضروری است هر چند شناسایی پنج هزار سایت در کشور مقدور نیست و باید مردم در این بخش مشارکت کرده و سایتهای فاقد مجوز را معرفی کنند.

وی اظهار کرد: رعایت اخلاق حرفه ای و رسانه ای امری مهم بوده و ارائه کارهای حرفه ای برای ما دارای اهمیت است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت بسته های حمایتی خوبی برای حمایت از مطبوعات دارد و نشریاتی که دارای برخی فاکتورهای خاص باشند دارای اولویت در رسیدگی به درخواست هایشان هستند همچنین یارانه این نشریات به سه برابر افزایش می یابد.

انتظامی اضافه کرد: نشریاتی که در زمینه های مذهبی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس فعالیت می کنند، نشریات مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی، نشریات مروج زبان و ادبیات فارسی، نشریاتی که به ارتقای سطح علمی جامعه و سوادآموزی کمک می کنند و همچنین نشریاتی که در جوار مرزهای کشور واقع هستند می توانند از این بسته حمایتی استفاده کنند.

* نگاه ویژه دولت به آذربایجان غربی ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار گفت: نیازمند نگاه ویژه دولت به این استان و به ویژه حوزه فرهنگ و سرمایه گذاری فرهنگی در این منطقه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی افزود: مردم این استان دارای مطالبات بسیاری هستند و دولت نیز به خاطر محور قرار دادن موضوع عدالت در کارهای خود نباید نگاه ویژه خود را از این استان دریغ کنند.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای تفاوتهای بسیاری با برخی استانهای کشور است و مرزی بودن آن و تنوع اقوام، ادیان و مذاهب در این استان بر اهمیت آن می افزاید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در دو شاخص مهم از شاخص های توسعه و از جمله سلامت و بهداشت و سواد این استان در رتبه های بسیار پایین کشور است و باید این عقب ماندگی هرچه سریعتر جبران شود.

امام جمعه ارومیه گفت: آذربایجان غربی دارای زمینه ها و ظرفیتهای بسیاری در بخش فرهنگی است که باید سرمایه گذاری در این بخش انجام شود چرا که در غیر این صورت در آینده شاید دچار مشکلاتی شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون مردم این استان با وجود تنوع اقوام و ادیان در کنار یکدیگر دارای زندگی مسالمت آمیزی هستند که نشان از همدلی و درک متقابل آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: برای رشد و تعالی فرهنگی استان و حفظ این انسجام و همدلی باید تلاش کرد.

وی اظهار کرد: مطبوعات آذربایجان غربی در زمینه فرهنگی در منطقه نقش مهمی را ایفا می کنند که در مواقع لزوم و بحران با قلم فرسایی خود نقش مهمی در روشنگری و کنترل برخی مسایل در جامعه ایفا می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: مطبوعات در این استان دارای فعالیت چشمگیری بوده و در دفاع از آرمانهای نظام مقدس اسلامی سرسختانه تلاش می کنند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی گفت: رسانه ها و مطبوعات در این استان در صورت بروز اتفاقی نیز همدل و همزبان با هم حرکت می کنند.

وی با بیان گزارشی از فعالیت ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان و رسانه در استان اظهار کرد: برگزاری این سمینار با توجه به شرایط استان دارای اهمیت بالایی است.

وی ادامه داد: 60 مقاله از نویسندگان مختلف از دانشگاه های استان به دبیرخانه رسیده که هیچکدام سفارشی نبوده اند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه برای شرکت در ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان و رسانه آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده است.

افتتاح خانه مطبوعات، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با کانونهای تبلیغاتی و مدیران مسوول مطبوعات محلی آذربایجان غربی از سایر برنامه های وی در این سفر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-13 17:40

افزودن دیدگاه جدید