کد مطلب: 

257319

استقلال بدون توجه به دستورات به دنبال دوپینگ خارجی است

مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد قصد دارد برخلاف دستورات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال یک خارجی را به جمع اعضای تیم استقلال اضافه کند.
استقلال بدون توجه به دستورات به دنبال دوپینگ خارجی است

به گزارش ایران پژواک، استقلال و پرسپولیس در طول سال‌های اخیر به ویژه یکی دو سال گذشته با داشتن پرونده های متعدد مالی در فیفا، حالا زیر بدهی سنگینی به بازیکنان و مربیان خارجی هستند که در این مدت برای این دو باشگاه کار می کردند. این موضوع باعث شد تا وزارت ورزش و در رأس آن مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی با ارائه پیشنهادی در ارتباط با منع دو باشگاه سرخابی و سپس تعمیم دادن آن به همه تیم های لیگ برتری و لیگ یکی فوتبال، آنها را تا اطلاع ثانوی از جذب خارجی در هر حیطه ای منع کند.

این تصمیم درست در روزهایی اتخاذ شد که قیمت دلار و یورو به شکل سرسام آوری بالا رفته و از مرز ۳۰ هزار تومان گذشته بود. در همان برهه شکایتهای بازیکنانی مانند سرور جپاروف، پروپییچ و یا مربیانی مانند وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ به تهران رسیده و باشگاهی که قراردادی با دلار ۳ یا ۸ هزار تومانی بسته بود مجبور بود با دلار ۳۰ هزار تومانی بدهی اش را به چندین برابر ارزش قبلی بپردازد. این شد که مدیران وزارتخانه با همفکری که با مسئولان فدراسیون داشتند این قانون را وضع کرده و به جای اینکه روش صحیح استفاده از بازیکن یا مربی خارجی و بسته شدن قراردادهای محکم را جابیندازند، ماجرا را به طور کلی از بین برده و مانع از ورود فوتبالیست‌ها و مربیان خارجی به ایران شدند (که البته در اینجا قصد پرداختن به ایرادهای این موضوع را نداریم).

*****************

موضوع از وقتی دوباره جدی شد که باشگاه استقلال عنوان کرد درصدد است یک مربی ایتالیایی (هموطن استراماچونی) را به خدمت بگیرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با علم به قانون جدید، برای دور زدن این وضعیت اعلام کرده می خواهد بدون ثبت قرارداد و تنها به عنوان یک مشاور از این فرد در کنار تمرینات تیم استقلال استفاده کند.

در حقیقت این مربی نه در مسابقات روی نیمکت می نشیند و نه اسمش در لیست اعضای تیم استقلال وارد می شود! بلکه به عنوان یک توریست در تهران زندگی می کند و برای دل خودش و احتمالا مقادیری یورو، راهی تمرینات شده و در جلسات آنالیز به فرهاد مجیدی مشورت می دهد.

به این بهانه بارها با مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش تماس گرفتیم تا درباره چگونگی این اتفاق و اینکه آیا استقلال می تواند با این روش آیین نامه را دور بزند بپرسیم که این مقام مسئول بین ساعت‌های ۱۳:۵۷ تا ۱۶:۴۷ تلفن همراه خود را که بوق می‌خورد برنداشت و در نهایت آن را از دسترس خارج کرد.

در همین راستا با دکتر احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش تماس گرفتیم تا درباره اخلاقی یا غیراخلاقی بودن این روش بپرسیم که احمدی گفت چون صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه فوتبال برتر را ندیده و درباره اش هم چیزی نخوانده لذا نمی تواند اظهار نظری در این باره داشته باشد که البته به عنوان یک مسئول ارشد ورزشی توجیه مناسبی نبود!

احمدی که ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه با خبرنگار حرف زد قول داد ساعت ۱۷:۰۰ و پس از مطالعه در این باره پاسخگو باشد اما متاسفانه در همان ساعت اعلام شده با یک پیامک جواب داد: «در جلسه هستم» ... 

در نهایت با فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تماس گرفتیم چرا که مدیرعامل استقلال گفته بود قرارداد مربی ایتالیایی (آلیسیو) را در سازمان لیگ نیز ثبت نخواهند کرد.

محمودزاده در واکنش به این ادعای مددی گفت: «قطعا باید در این باره با بهاروند (رئیس سازمان لیگ) مشورت کنم و بعد پاسخگوی این موضوع باشم».

تماس اول ساعت ۱۳:۵۳ بود که وقتی مجدد ساعت ۱۶:۲۶ با او تماس گرفتیم تلفن را جواب داد و آرام گفت: «در جلسه هستم»!

آنچه مسلم است از فردا قطعا با این اقدامِ باشگاه استقلال، صدای دیگر تیم‌های لیگ برتری در خواهد آمد که تا اینجای فصل طبق دستورات وزارت ورزش اقدام کرده و تیمشان را از دوپینگ فکری با نیروهای خارجی محروم کرده‌اند ولی استقلال خیلی واضح دنبال چنین دوپینگی است!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-05-19 01:11

افزودن دیدگاه جدید