کد مطلب: 

212523

کوچ ستاره‌ها از الجزیره پیش از جدال با پرسپولیس

با فروکش کردن حواشی رقابت‌های فوتبال در داخل حالا همه نگاه‌ها به بازی‌های باقی‌مانده در لیگ قهرمانان آسیا دوخته شده است، جایی که نماینده‌های باقی‌مانده ایران در این تورنمنت معتبر باشگاهی قاره‌کهن باید در دو بازی رفت و برگشت به مصاف رقبای خود بروند که یکی از این تیم‌ها پرسپولیس قهرمان ایران خواهد بود.
کوچ ستاره‌ها از الجزیره پیش از جدال با پرسپولیس

به گزارش خبرورزشی، سرخپوشان پایتخت در حالی باید در بازی رفت پلی‌‌آف آسیا در شهر ابوظبی به مصاف حریف اماراتی خود بروند که الجزیره این روزها اوضاع و احوال آشفته‌ای را تجربه می‌کند و این حواشی به سوژه‌هایی جنجالی در رسانه‌های این کشور تبدیل شد تا شاگردان هنک تن‌کاته هلندی با نگرانی‌های فراوان خود را برای میزبانی از قهرمان ایران آماده کند. در فاصله سه روز تا جدال رفت با پرسپولیس در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی نگاهی انداختیم به حواشی پیرامون رقیب پرسپولیس که این روزها دستخوش اخبار جنجالی فراوانی قرار گرفته است.

شکست مقابل همشهری و افزایش انتقادات

شهرآورد حیثیتی ابوظبی میان دو رقیب دیرینه با شکست الجزیره مقابل الوحده توأم شد تا انتقاد از ستاره‌ها و مربی هلندی این تیم به اوج برسد. الجزیره در هفته پایانی لیگ امارات در حالی به مصاف رقیب دیرینه و سنتی خود رفت که برتری در این بازی می‌توانست از نظر روحی روانی و اعتباری برای سران باشگاه و تن‌کاته حائز اهمیت باشد اما در کمال ناباوری طرفداران الجزیره، این شهرآورد مهم با نتیجه 2-1 به سود الوحده به پایان رسید تا رقیب پرسپولیس در ادامه نتایج ضعیف خود فصل را با شکست به پایان برساند، وداعی تلخ که می‌تواند تبعات سنگینی برای مربی هلندی در صورت ناکامی در پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا در پی داشته باشد.

کوچ ستاره‌ها از عقرب‌های سیاه

هنوز پرونده این فصل بسته نشده روند کوچ ستاره‌ها از اردوی الجزیره استارت خورد، اتفاقی که از هفته‌ها قبل به سوژه‌ای مهم برای رسانه‌های اماراتی تبدیل شده بود و این شایعات حالا رنگ واقعیت به خود گرفته است. اختلاف‌نظرهای پیش آمده میان برخی مالکان و مدیران باشگاه با ستاره‌های سرشناس به خصوص ملی‌پوشان اماراتی حاضر در الجزیره باعث شد دو نفر از این ستاره‌ها هنوز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به پایان نرسیده جدایی خود از این تیم را رسماً اعلام کنند تا به این ترتیب شوک بزرگی به اردوی رقیب پرسپولیس وارد شود. احمد العطاس هافبک تهاجمی الجزیره به همراه محمد عایض مدافع این تیم دو بازیکن کلیدی و ملی‌پوش هستند که با کوچ به دبی قرار است فصل برای تیم‌های شباب الاهلی و النصر به میدان بروند.

تن‌کاته: ترسی از رویارویی با قهرمان ایران نداریم

هنک تن‌کاته به عنوان یکی از سرشناس‌ترین مربیان شاغل در باشگاه‌های اماراتی در واکنش به نگرانی‌ها و اخبار حاشیه‌ای که از اردوی الجزیره نقل محافل خبری شده بود به طرفداران این تیم وعده داد شاگردانش همچون بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان نمایشی متفاوت از رقابت‌های داخلی در پلی‌‌آف ارائه خواهند داد. تن‌کاته گفت: «شاید برخی مواقع تیم از فرم ایده‌آل دور شده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند اما این دلیل نمی‌شود که با ناامیدی به رقابت‌های آسیایی گام بگذارد. ما در این روزها کاملاً خود را برای موفقیت در پلی‌‌آف و رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا آماده کردیم به همین خاطر ترسی از رویارویی با قهرمان ایران نداریم چون پرسپولیس را خوب آنالیز کردیم».

خط و نشان مدیر الجزیره برای پرسپولیس

حسین سهیل مدیر باشگاه الجزیره در گفت‌وگو با روزنامه امارات الیوم با ابراز رضایت از شرایط حاکم بر اردوی این تیم در آستانه ورود به پلی‌‌آف آسیا برای حریف ایرانی خط و نشان کشید و از اهداف‌شان برای رسیدن به جمع تیم‌های برتر قاره و حضور در فینال لیگ قهرمانان صحبت کرد. او به روزنامه اماراتی گفت: «اینکه مصدوم و محرومی نداریم امتیاز مثبتی برای ما به حساب می‌‌آید و از لحاظ معنوی به ما کمک می‌کند در بازی رفت پیروز شویم. ما به تیم فعلی اعتماد کامل داریم و می‌توانیم پرسپولیس را در ابوظبی شکست دهیم تا برای اولین بار بازی در مرحله یک چهارم را تجربه کنیم. اکثریت بازیکنان ما جوان هستند اما بازیکنان باتجربه مثل علی خصیف، علی مبخوت، رومارینهو و... هم کنار ما هستند و می‌توانند کمک کنند به مراحل بالاتر برسیم به همین خاطر فکر می‌کنم رقیب‌مان شب سختی را پیش‌رو داشته باشد».

بیا ورزشگاه و جایزه بگیر!

سران باشگاه الجزیره با همکاری اسپانسرهای متمول خود برای پرکردن ورزشگاه زیبای محمد بن‌زاید در ابوظبی دست به هر ابتکاری زدند از جمله در نظر گرفتن بیش از 10 خودروی گران‌قیمت و هزار جایزه ارزشمند تا با قرعه‌کشی میان حاضران در سکوها زمینه استقبال بیشتر از این بازی را فراهم کنند. رسانه‌های منتسب به الجزیره در فضای مجازی و سایبری طی روزهای گذشته با تبلیغات گسترده به دنبال کشاندن طرفداران به ورزشگاه و حمایت از الجزیره مقابل پرسپولیس ایران بودند که در این راه تبلیغات روی جوایز با عنوان «بیا ورزشگاه و جایزه بگیر» تمرکز کردند. این در حالی است که سران این باشگاه تنها 10 درصد برای ایرانی‌های مقیم امارات در نظر گرفته‌اند که سکوهای مدنظر آنها برای اسکان طرفداران مهمان نیز گوشه ضلع جنوب‌غربی پشت دروازه‌ها است.

ستاره مراکشی و برزیلی امید اول عنکبوت‌ها

در فاصله 72 ساعت تا بازی سرنوشت‌ساز با پرسپولیس ایران روزنامه‌های اماراتی در اینفوگرافی از شرایط الجزیره روی دو بازیکن خارجی این تیم به عنوان امید اول عنکبوت‌ها برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر زوم کرده‌اند. رومارینهو برزیلی در کنار مبارک بوسوفا ستاره سرشناس مراکشی که بعید نیست در فهرست نهایی رقیب اول ایران در جام جهانی‌ 2018 نیز قرار بگیرد، به عنوان مردان کلیدی الجزیره در بازی سه‌شنبه‌شب معرفی شده‌اند که از این جمع رومارینهو برزیلی به خاطر حضور در ترکیب الجیش قطر و سفر به تهران برای رویارویی با استقلال می‌تواند چهره‌ای سرشناس‌تر قلمداد شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-05 17:51

افزودن دیدگاه جدید