کد مطلب: 

205016

با کم کردن ساعت تماشای تلویزیون، از چاقی کودکان پیشگیری کنید

اگر صاحب فرزند هستید حتماً چیزهایی در مورد تأثیر منفی نگاه کردن بیش از اندازه کودکان به صفحه تلویزیون یا سرگرم بودن با بازی های رایانه ای شنیده اید. دانشمندان می گویند یکی از آثار مخرب تماشای انواع و اقسام صفحه نمایش وسایل الکترونیکی، چاق شدن کودک شما است.
با کم کردن ساعت تماشای تلویزیون، از چاقی کودکان پیشگیری کنید

به گزارش شفقنا زندگی، بین افزایش زمان قرارگیری کودک در برابر صفحات نمایش و افزایش وزن او رابطه مستقیمی برقرار است. این ادعا را گروهی از متخصصان سلامت کودک در آخرین مطالعات خود بیان کرده اند.

آنها به پدرها و مادرها هشدار می دهند که با به حداقل رساندن زمان مواجهه کودکان با هرآنچه دارای صفحه نمایش است، اقدامی برای مبارزه با چاقی آنها انجام دهند. به گفته دانشمندان، سقف نهایی زمان استفاده در روز باید 90 دقیقه باشد. علاوه بر این لازم است متخصصان اطفال نیز به والدین در مورد ریسک عمومی استفاده از رسانه های جمعی برای کودکان و تحمیل آثار سوء بر رشد شناختی و جسمانی آنها اطلاع رسانی کنند.

به گفته محققان، این روزها یک کودک نوپا یک ساعت در روز را به تماشای تلویزیون سپری می کند و بعد از آنکه به سن 9 سالگی برسد بیش از 7 ساعت از روز را به این کار و باقی اوقات را به دیگر اشکال رسانه های دیجیتال اختصاص می دهد. هنگامی که 97 درصد خانوارهای اروپایی دست کم یک دستگاه تلویزیون در خانه دارند و 72 درصد آنها به رایانه نیز دسترسی دارند، طبیعی است که اجتناب از این وسایل برای کودکان دشوار باشد.

دانشمندان می گویند یافته های تحقیقشان کمک قابل توجهی به شناخت دلایل فراگیر شدن چاقی کودکان در اروپا می کند؛ اتفاقی که در طول 25 سال گذشته رواج یافته است. آنها همچنین متوجه شدند سرگرم بودن در رسانه ها در ساعت های پایانی شب می تواند اثر بسیار مخربی بر الگوهای خواب افراد جوان داشته باشد و خطر چاق شدن آنها را بسیار افزایش دهد.

پیشنهاد محققان این است: به جای آنکه وجود دستگاه تلویزیون در اتاق کودکان را ممنوع کنید بهتر است پدر و مادرها با کم کردن زمان مصرف خودشان از این رسانه ها الگوی خوبی برای فرزندشان باشند، به ویژه زمانی که در کنار آنها سرشان را به گوشی و دیگر وسایل ارتباط مجازی گرم کرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-29 11:44

افزودن دیدگاه جدید