کد مطلب: 

197467

تاریخ شخصیت آیت الله هاشمی را بیشتر به ما نشان می دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از تمبر یادبود آیت الله هاشمی با بیان اینکه نمی توانیم عملکرد، شخصیت و اندیشه وی را معرفی کنیم، تاکید کرد: شخصیت آیت الله هاشمی را تاریخ بیشتر نمایان می کند.
تاریخ شخصیت آیت الله هاشمی را بیشتر به ما نشان می دهد

به گزارش سیتنا، محمود واعظی با اشاره به اینکه ملت ایران از لحظه دریافت خبر فوت آیت الله هاشمی در مراسم های وی حضور باشکوه داشتند، گفت: مردم ایران با این حضور خود نشان دادند که قدر خدمتگذاران و بزرگان خود را می دانند؛ هر چند آیت الله هاشمی سختی کشید، اما صبورانه تحمل کرد ولی قدردانی و سپاس ملت ایران وی را نزد مردم عزیزتر کرد.

وی نبود آیت الله هاشمی را خسارتی بزرگ عنوان کرد و تاکید داشت: اما اندیشه، کتاب ها، خطبه های نماز جمعه و تمام آنچه که در رفتار و کردار و عمل انجام دادند چراغ راهنمایی است برای کسانی که می خواهند سیاست بدانند و کشور را اداره کنند.

واعظی که در حضور خانواده مرحوم آیت الله هاشمی سخن می گفت با اشاره به اینکه سخن گفتن درباره وی سهل و ممتنع است، ادامه داد: صحبت از آیت آلله هاشمی به دلیل فعالیت های زیادی که ایشان داشتند آسان است ولی از طرفی هر چقدر هم در این باره صحبت کنیم نمی توانیم عملکرد، شخصیت و اندیشه وی را معرفی کنیم؛ بنابراین تاریخ شخصیت آیت الله هاشمی را بیشتر به ما نشان می دهد.

وی با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی در آمریکا و آشنایی با برادر آیت الله هاشمی، به سفر آیت الله هاشمی در آن زمان به آمریکا، اروپا و نجف اشاره کرد و افزود: هدف از آن سفر وحدت بخشی و ایجاد انسجام بین مبارزان بود و زمانی که به نجف برگشتند و با توجه به فعالیت علنی که در کشورهای مختلف داشتند؛ مشخص بود که در برگشت با وی چه برخوردی می شود اما وی هدف زندگی خود را مشخص کرده بود و می دانست برای این هدف باید هزینه کند.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: ما مرتب از طریق برادر وی در جریان مبارزات قرار می گرفتیم و در آن زمان اصطلاحی درباره فعالیت های آیت الله هاشمی با عنوان "در راه منزل ، منبر و زندان" بین اعضای انجمن اسلامی کانادا و آمریکا معروف شده بود؛ یعنی همواره از هر فرصتی برای مبارزه و تبلیغ استفاده و فشارها را تحمل می کردند.

وی به علاقه متقابل امام و آیت الله هاشمی از زمان مبارزه اشاره و تاکید کرد: روابط امام و آیت الله هاشمی مراد و مریدی بود،‌ امام هم علاقه خاصی به وی داشت و وقتی قرار بر این شد در کنار امام آرامش بگیرند ازدیدگاه من خداوند از ابتدا به همین صورت این سرنوشت را برای وی رقم زده بود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاطع انقلاب اشاره کرد و گفت: در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی، تدوین قانون اساسی، شکل گیری مجلس، هدایت جنگ تحمیلی، مجلس خبرگان ، دانشگاه آزاد و ریاست جمهوری نقش آیت الله هاشمی بارز و برجسته است.

وی به مقطع ریاست جمهوری 8 ساله آیت الله هاشمی بعد از جنگ اشاره کرد و افزود: اگر فقط این مقطع ریاست جمهوری وی بررسی شود می توانیم بفهمیم که یک مدیر و سیاست مدار عالم چگونه می تواند کشور را نجات دهد و ما به سهم خودمان به عنوان کمترین کار باید قدردان باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-11 21:36

افزودن دیدگاه جدید