کد مطلب: 

171966

ضرورت ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را یکی از نیاز های این بخش دانست.

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی شهید زاده که عصر روز دوشنبه هشتم دی ماه در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی در سال زراعی 94-93 سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق افزود: هدف کلان بانک کشاورزی تأمین منابع، سرمایه گذاری، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و صنایع و خدمات مرتبط است.

وی چشم انداز پیش روی بانک کشاورزی را تسهیل جریان منابع مالی داخلی و خارجی به بخش کشاورزی با استفاده از نهاد سازی و شناسایی نیاز ها و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرد.

دکتر شهیدزاده در تشریح محورهای کلی این چشم انداز به پررنگ تر و برجسته تر شدن نقش بانک کشاورزی در توسعه کشاورزی و روستایی اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن این محور؛ ادبیات توسعه در این بانک باید ادبیات غالب باشد و حضور کارشناسان کشاورزی در رده های مختلف کارآمد تر شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد:حضور در شهرها نباید این بانک را از نقش اصلی  خود دور کند بلکه باید وسیله ای برای ایفای قوی تر نقش آن در توسعه بخش کشاورزی باشد.

او تصریح کرد:تولید کنندگان برتر به عنوان شرکای بانک کشاورزی باید مشوق مردم به سپرده گذاری و پس انداز در این بانک باشند تا از این طریق امکان دسترسی به منابع ارزان قیمت برای تزریق به بخش کشاورزی فراهم شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی  افزایش خوداتکایی بانک به منابع داخلی و ایجاد رابطه منطقی با بانک مرکزی را یکی دیگر از محورهای چشم انداز این بانک اعلام و خاطرنشان کرد: در این مسیر باید تلاش کنیم با ارتقای جایگاه بین المللی و تشویق مردم به سپرده گذاری، زمینه ساز تزریق منابع پس انداز ملی در تولید باشیم.

وی با بیان اینکه بیمه کشاورزی باید از حالت صندوق پرداخت خسارت خارج شود و بر مبنای اصول بیمه گری اداره شود متذکر شد: این نهاد باید به سازمانی مفید و ابزاری موثر برای اجرایی کردن سیاست های توسعه بخش کشاورزی تبدیل شود.

مدیر عامل بانک کشاورزی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی و پیش بینی های به موقع و مناسب،منابع مالی لازم برای جبران خسارت های وارده به بیمه گذاران بخش کشاورزی مشخص شود تا نیازی به منابع مالی بانک نداشته باشد.

دکتر شهید زاده با بیان اینکه بانک کشاورزی باید محلی برای مراجعه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای دریافت مشاوره ای  سرمایه گذاری و دستیابی به فرصت های سرمایه گذاری باشد ادامه داد: ضمن شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع وابسته باید  برای استفاده از ظرفیت های این بخش، مرکز اطلاعات سرمایه گذاری نیز تشکیل شود.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از این ظرفیت ها برای  افزایش تولید خاطرنشان کرد: تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی با ایفای نقش ترویجی خود از طریق انتقال دانش فنی می توانند در دستیابی به این هدف موثر باشند.

او با تأکید بر پیشتازی بانک کشاورزی در به کار گیری شیوه های نوین بانکداری به ویژه بانکداری الکترونیک گفت: استفاده از فناوری های نوین بانکی هزینه تمام شده پول را برای تولید کنندگان بخش کشاورزی کاهش می دهد و هزینه مبادله را کم خواهد کرد.

دکتر شهیدزاده در بخش دیگری از سخنانش به عوامل موثر بر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به نرخ سود بانکی و اثرگذاری آن بر سرمایه گذاری در این بخش ، ایجاد شرایط مطلوب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را ضروری دانست.

وی نیاز بخش کشاورزی به منابع مالی را  پانصد هزار میلیارد ریال اعلام کرد و پیشنهاد داد: به منظور افزایش قدرت تسهیلات دهی و افزایش حجم اعتبارات، سرمایه بانک کشاورزی افزایش یابد.

دکتر شهید زاده در خاتمه سخنانش از امتیازات ویژه بانک کشاورزی برای کشاورزان نمونه کشوری واستانی خبر داد.

دکتر مصطفی آقایی معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی نیز در سخنان کوتاهی  ضمن قدردانی از بانک کشاورزی به دلیل برگزاری این مراسم به دیدگاه دکتر شهید زاده مبنی بر تجهیز منابع برای توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تلفیق منابع مالی و انسانی زمینه ساز رشد،شکو فایی و توسعه بخش کشاورزی است.

وی برگزاری مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه را  یکی از اقدامات لازم برای  الگو سازی و نشان دادن ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی دانست.
دکتر آقایی عملیات پژوهشی، ایجاد کانون های یادگیری با محور انتقال دانش وتجربه ، هویت بخشی به کشاورزان نمونه  با هدف افزایش ظرفیت بخش کشاورزی و ...  را جزو راهکارها و برنامه های معاونت ترویج و آموزش سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بر شمرد.

بر اساس این گزارش، مراسم ویژه بانک کشاورزی برای تجلیل از برترین تولید کنندگان بخش کشاورزی در سال زراعی 94-93 با حضور مدیر عامل ، اعضای هیئت مدیره بانک کشاورزی، معاونان و برخی مدیران وزیر جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مدیران این بانک، عصر روز هشتم دی ماه سال جاری در تهران برگزار شد.

این گزارش می افزاید، سخنرانی معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی،روسای سازمان جهاد کشاورزی استان های تهران، آذربایجان غربی و مازندران،مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی ، بیان نظرات 5 نفر از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی ، اهدای لوح قدردانی به تولیدکنندگان برتر و اجرای برنامه فرهنگی هنری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است بانک کشاورزی هرساله طی مراسم خاصی از تولید کنندگان و بهره برداران نمونه بخش کشاورزی قدردانی می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-31 02:24

افزودن دیدگاه جدید