کد مطلب: 

12114

عرضه سهام ایرانسل در بورس 7 سال در ابهام!

با ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع عدم واگذاری ایرانسل در بورس، وزارت ارتباطات برای تعیین تکلیف موضوع پس از 4 سال به تکاپو افتاده و معاون وزیر گفت: اکنون موظفیم با حکم دادگاه، قانون و نظر کمیسیون 90، تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، چندی است موضوع عدم واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده و از وزیران دولت های نهم و دهم نیز به دلیل عدم پیگیری برای این انجام این تکلیف قانونی، شکایتی در دادگاه مطرح شده است.

 

در سال‌های گذشته به دلیل ابهاماتی که در این موضوع وجود دارد، هیچ‌گاه وزیران و مسئولان وقت در پاسخ به تکلیف واگذاری 21 درصد سهام ایرانسل در بورس، پاسخ شفافی ارائه نکردند.

 

همچنان که آخرین بار رئیس وقت رگولاتوری در این باره به فارس، پاسخ داد: «واگذاری سهام ایرانسل در بورس در مفاد پروانه این اپراتور پیش‌بینی شده، اما در این موضوع ابهام وجود دارد. به دلیل این ابهام به زودی موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با حضور نمایندگان شرکت ایرانسل مطرح و در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود».

 

اما با گذشت 4 سال، هنوز این بررسی ها به نتیجه نرسیده است.

 

مدیران این اپراتور معتقدند، مطرح شدن واگذاری 21 درصد سهام شرکت ایرانسل در بورس، مربوط به زمان حضور ترکسل در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه است و پس از واگذاری پروانه اپراتور دوم به ایرانسل در مورد ایرانسل صادق نیست.

 

طبق پروانه اعطا شده به این اپراتور، 21 درصد سهام ایرانسل سه سال پس از اجرا شدن پروانه، باید در بورس واگذار شود که در تیر سال 88 این زمان به پایان رسیده است.

 

اکنون موضوع این واگذاری از موردی در سطح وزرات ارتباطات خارج شده و به کمیسیون اصل 90 راه یافته است و به این ترتیب فرصت مسئولان ارتباطات برای رسیدگی سر صبر به این موضوع به مضیقه افتاده است.

 

همچنان که به تازگی رئیس رگولاتوری در این باره، گفته است: «‌اکنون موظف هستیم حکم دادگاه، قانون و نظر کمیسیون اصل 90 را در کنار هم بگذاریم و نهایتا کمیسیون تنظیم مقررات تکلیف را مشخص کند. اطلاعات و احکام را جمع‌آوری کرده و به اعضای جدید کمیسیون گزارش داده‌ایم، تا در جلسه‌‌ای تصمیم نهایی اتخاذ شود».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-10 16:12

افزودن دیدگاه جدید