کد مطلب: 

4136

انتهای راه‎های برخی از شبکه‎های اجتماعی کجاست؟

سیتنا - برخی شبکه های اجتماعی که در بیرون از مرزهای کشور ما اداره می شوند، همواره فرکانس ها و مطالبی را برای کاربران خود ارسال می نمایند که به طور ناخواسته تخریب و حتی از بین بردن فرهنگ ها و باورهای فردی کاربران را به همراه دارد.
نوشتن از شبکه هایی که واقعی بودن افراد در آنها بی معنا است و مهم ترین ویژگی آنها پنهان بودن افراد در لایه های صفر و یکی است، مانند نگاشتن سفرنامه از مکانی است که هیچ گاه به آن پا نگذاشته‌ایم.
شبکه هایی که در آن افراد تا حدی پنهان هستند که نقاب پیش روی آنان بعضا فاصله های هزاران کیلومتری میان دو نفر ایجاد کرده است، ارتباط افرادی که حتی همدیگر را نمی شناسند، اما برای ورود به این شبکه ها، فعالیت در آنها،برقراری ارتباط با دوستان خود، لحظه شماری می کنند.
ساختن صفحه هایی که در آن گروهی به ابراز نظر بپردازند، لایک های بالا (نظرات نو) داشته باشند و برای این کار از هرچیزی استفاده می کنند؛ استفاده از یادمانه هایی "نوستالژی "که برای یکسری افراد خاطره انگیزند، استفاده از جملات و ساختن فضایی که افرادی خاص با نوعی تفکر را به خود جذب کنند، همگی گوشه هایی از تلاش افرادی است که تقریبا زندگی خود را در این شبکه های مجازی و اجتماعی می گذرانند.
عضویت در شبکه های اجتماعی تا جایی پیش رفته که کودکی تازه متولد شده نیز در این شبکه جهانی دارای صفحه ای فعال است، گویا خانواده ها باز کردن یک صفحه مجازی را برای کودک خود از یک حساب پولی واقعی لازم تر می دانند، که برای پر کردن این صفحه ساعت ها وقت می گذارند.
گفته می شود، برخی شبکه های اجتماعی مخرب، شخصیت جوانان و فرهنگ های دیگر است، اما در عین حال نمی توان از توانمندی ها و قابلیت هایی که این شبکه ها در اختیار جوانان قرار می دهد، به راحتی گذر کرد.
شبکه هایی که امروز تحت عنوان شبکه های اجتماعی شناخته می شوند، این روزها تبدیل به مکانی برای بحث های سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شده است؛ مکانی برای ابراز علائق و سلایقی که وقتی اشتراک می یابند، به ظاهر، نوعی آرامش روانی را برای فرد به همراه دارد.
اما مسئله مهم اینجاست، برخی شبکه های اجتماعی که در بیرون از مرزهای کشور ما اداره می شوند، همواره فرکانس ها و مطالبی را برای کاربران خود ارسال می نمایند که به طور ناخواسته تخریب و حتی از بین بردن فرهنگ ها و باورهای فردی کاربران را باعث می شود.
از این حقیقت نمی توان گذشت که وقتی مطلبی در فضایی به بزرگی شبکه ای جهانی همچنان تکرار می شود و به انحای مختلف باز تولید شده، و تنها سبک آن برای کاربران کشورهای مختلف عوض شده و چیزی شبیه به خواست های یک جوان در هرجای دنیا می شود، یقینا اثر خود را می گذارد، جوان در ناخودآگاه خود مطلبی را می پذیرد که اگر کمی به عقاید و فرهنگ خویش بازگردد آن را منافی اعتقادات درونی خود می یابد.
اینکه جوانان به دست خود فرهنگ چند هزاره ساله خود را در برخی شبکه های اجتماعی و صفحه های مجازی از بین می برند، همه گواه این مدعا است که رخنه دشمن تا جایی پیش رفته که کاربر جوان فضای صفر و یک شبکه های اجتماعی را نمی تواند باور کند که طرز فکر و منش وی در حال تغییر است.
اگر مبتکرین ما شبکه ای با جذابیت ها، توانمندی ها و قابلیت های شبکه های اجتماعی جهانی بسازند، به طوریکه همواره تغییرات کاربردی و جدیدی در آن ایجاد شود، قادر خواهند بود جوانان را به سوی این شبکه ها ترغیب کند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-28 13:55

دیدگاه‌ها

تصویر میلاد
www.joosjoo.com
ارسال شده توسط میلاد در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید