کد مطلب: 

294464

پیشبرد سریع پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهرهای گلوگاه و مراغه؛ ماحصل تعامل بهینه شهرداری‌ها‌ با اپراتور مبین نت

مدیر کنترل پروژه فیبرنوری شرکت ارتباطات مبین‌نت، می‌گوید: در شهرهایی که رویکرد همکاری همه‌جانبه از سمت شهرداری‌ها با اپراتورها برای پیشبرد پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها وجود دارد و شهرداری‌ها همراه و همگام با پروژه حرکت می‌کنند، زمان شروع مذاکرات تا نهایی شدن عملیات اجرایی و رسیدن به مرحله اتصال روند بسیار سریع‌تر و چابک‌تری را طی می‌کند؛ شهرهای گلوگاه و مراغه از نمونه‌های موفق همکاری و تعامل بهینه فی‌مابین شهرداری‌ این شهرها و مجموعه ما بوده‌است.
فیبرنوری

بابک وطن‌پور، مدیر کنترل پروژه فیبرنوری شرکت مبین‌نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون روند همکاری شهرداری‌ها با اپراتورها در پیشبرد پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها، گفت: یکی از عوامل موثر در سرعت اجرای پیاده‌سازی و پیشرفت پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها (FTTx) در سطح کشور، شهرداری‌ها می‌باشند. اولین مرحله از فرایند اجرا در این پروژه، مذاکره با شهرداری‌ها و انعقاد قرارداد همکاری و اخذ مجوزهای لازم از آنها می‌باشد که این پروسه معمولا چندین ماه به طول می‌انجامد. در واقع این مرحله یکی از نقاط عطف پروژه است که با توجه به چالش‌های موجود عمدتا باعث طولانی و زمان‌بر شدن اجرای این پروژه ملی در شهرهای مختلف می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهایی که رویکرد همکاری همه‌جانبه از سمت شهرداری‌ها با اپراتورها وجود دارد و شهرداری‌ها همراه و همگام با پروژه حرکت می‌کنند، زمان شروع مذاکرات تا نهایی شدن عملیات اجرایی و رسیدن به مرحله اتصال روند بسیار سریع‌تر و چابک‌تری را طی می‌کند.

وطن‌پور خاطرنشان کرد: در همین راستا و به‌عنوان مثال، در شهر گلوگاه که یکی از نمونه‌های موفق همکاری و تعامل بهینه فی‌مابین شهرداری‌ این شهر و مجموعه ما بوده‌است، مدت زمان انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد تنها یک ماه به طول انجامید؛ درحالی‌که همین روال در برخی شهرهای دیگر بالغ بر شش ماه زمان‌بر بوده‌است. همچنین اجرای عملیات فنی و پیاده‌سازی پروژه تا مرحله ایجاد پوشش شبکه، با توجه به حمایت شهرداری این شهر، با سرعت بسیار خوبی ظرف مدت یک ماه به سرانجام رسید که در نتیجه آن، هفت هزار خانوار در شهر گلوگاه تحت پوشش سرویس فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

پیشبرد سریع پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهرهای گلوگاه و مراغه؛ ماحصل تعامل بهینه شهرداری‌ها‌ با اپراتور مبین نت

مدیر کنترل پروژه فیبرنوری شرکت مبین‌نت ادامه داد: در نمونه موفق دیگری در شهر مراغه، فرایند مذاکرات با شهرداری و اخذ مجوزهای مرتبط طی دو ماه نهایی شد و با همکاری همه‌جانبه شهرداری این شهر جهت ارائه مجوز حفاری با پنج ترنچر به‌طور همزمان در شاهراه‌های اصلی این شهر، در طی پنج ماه بالغ بر ۶۲ کیلومتر حفاری در این شهر انجام شد و بیش از ۵۵ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند؛ درصورتی‌که با ارائه مجوز حفاری به‌صورت محدود، ما مجبور به اجرای عملیات با تعداد ترنچر کمتری می‌شدیم که این امر فرایند پیاده‌سازی پروژه را با زمان بسیار طولانی‌تری مواجه می‌کرد.

وطن‌پور در پایان گفت: در نهایت باید در نظر داشت که در بعضی از شهرها روند فرسایشی و طولانی مذاکرات با شهرداری‌ها عامل بازدارنده‌ای در پیشبرد پروژه ملی فیبرنوری در سطح استان‌های کشور می‌باشد که ما امیدواریم با همراهی و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بتوانیم روند تعاملات سازنده با شهرداران را در شهرهای تحت تعهدمان بهتر از پیش در جهت پیاده‌سازی این پروژه ادامه دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (4 رای)
سیتنا 3
2024-05-11 11:02

افزودن دیدگاه جدید