کد مطلب: 

274449

دبیر سندیکای صنعت مخابرات: وزارت ارتباطات ریشه‌ی اصلی مشکلات شبکه‌ی تلفن همراه را اعلام کند

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: از آنجا که مشکلات شبکه‌ی تلفن همراه برای برقراری ارتباطات پایه و تماس صوتی مشهود است انتظار می‌رود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با تهیه‌ی گزارش‌های کیفی، منشا اصلی این مشکلات را اعلام کند.
دبیر سندیکای مخابرات: وزارت ارتباطات ریشه‌ی اصلی مشکلات شبکه‌ی تلفن همراه را اعلام کند

مهندس فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون نزول کیفی شبکه تلفن همراه طی ماه‌های اخیر، گفت: مشکلات شبکه‌ی تلفن همراه برای برقراری ارتباطات پایه و تماس صوتی مشهود است و بسیاری از اطرافیان بنده هم از سرویس‌دهی برخی اپراتورها گلایه دارند؛ چراکه گاها ارتباطات برقرار نمی‌شود و یا در برخی موارد با اختلال و مشکلات بسیاری همراه است. در همین حال سرویس اینترنت اپراتورهای همراه هم به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، اظهار کرد: اواخر دوره وزارت آذری جهرمی بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه وقتی قطعی برق داریم، ایستگاه‌های موبایل نیز از کار می افتند و وزارت ارتباطات تاب آوری ایستگاه‌های موبایل را در حد دو ساعت پس از قطع برق اعلام کرد.

رستگار خاطرنشان کرد: در همین راستا، پس از مصاحبه‌ای که آن زمان انجام دادم، اعلام کردم مشکل سایت های ارتباطات موبایل بیش از اینهاست و نارسایی در ارتباطات در بسیاری از نقاط بلافاصله پس از قطع برق خودش را نشان می‌دهد. پس از آن وزیر وقت، گزارش بررسی سازمان تنظیم مقررات را منتشر کرد که حاکی از اوضاع نامناسب باتری‌های این ایستگاه‌ها بود. گزارش مذکور که به صورت نمونه انجام شده بود نشان می‌داد که نیمی از ایستگاه یا اصلا باتری ندارند یا اینکه باتری آن از کار افتاده است.  

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران ادامه داد: این مشکل در شبکه‌ی رایتل به دلیل جدید بودن ایستگاه‌ها، کمتر مشاهده می‌شد، اما شبکه سایر اپراتورها به دلیل قدیمی تر بودن ایستگاه‌ها، با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدند.

رستگار پیرامون مشکلات فعلی شبکه‌ی همراه کشور هم گفت: باید از سازمان تنظیم درخواست کرد تا یک گزارش جدیدتر ارائه دهد و ایستگاه‌ها را بررسی کند تا ببینیم طرح اصلاح باتری‌ها انجام شده است یا خیر؟ نیمی از این مشکلات می‌تواند از باتری‌ها باشد؛ چراکه باتری در سیستم‌های پشتیبان موثر است.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، در ادامه گفت‌وگو با سیتنا اظهار کرد: زمانی که ترافیک بالا می رود و مشکلات اینترنتی هم پیش می‌آید و استفاده از فیلترشکن‌ها هم بیشتر می شود، حجم ترافیک اضافه تری به شبکه به تحمیل میشود. وقتی شبکه تاب آوری لازم را نداشته باشد و شبکه ارتباطات ثابت هم تقویت نشده باشد  فشار بر روی شبکه موبایل می آید و تبعات آن دشواری در دسترسی و کاهش کیفت است.

وی، ادامه داد: البته کم توجهی به تعمیرات و نوسازی ها ، عدم توسعه های کافی هم جای خود را در  بروز این مشکلات  دارند .
در نهایت باید سازمان تنظیم مقررات گزارشات کیفی را اعلام کند و بگوید که بر حل اساسی مشکلات چه تکالیفی را برای اپراتورها درنظر گرفته است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2022-11-20 14:10

افزودن دیدگاه جدید