کد مطلب: 

266430

مذاکرات و رایزنی‌های ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی با شرکت‌های دانش بنیان‌ ایرانی

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی گفت: ۱۰۰ سرمایه گذار از ۱۳ کشور دنیا در نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM ۲۰۲۲ در قالب نمایشگاهی با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای توسعه مناسبات فناورانه مذاکره و رایزنی کردند.
مذاکرات و رایزنی‌های ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی با شرکت‌های دانش بنیان‌ ایرانی

به گزارش سیتنا، سیاوش ملکی فر، در حاشیه برگزاری دومین روز از چهارمین نشست سرمایه گذاری فناوری در صندوق نوآوری وشکوفایی در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از خدماتی که در این صندوق به شرکت های دانش بنیان ارایه می شود، ‌علاوه بر انواع تسهیلات، ضمانت نامه و سرمایه گذاری، مجموع خدمات توانمند سازی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ صندوق نوآوری و شکوفایی با ارایه خدمات توانمندسازی به گسترش توان مدیریتی شرکت های دانش بنیان و تقویت توان تجاری سازی و توسعه بازار آنها در داخل کشور و افزایش صادرات آنها کمک می کند، به عبارتی به این شرکت ها کمک می شود تا بتوانند بیشتر در داخل کشور محصولات خود را به فروش برسانند و همچنین وارد بازارهای بین المللی شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی به رویداد دو روزه چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری (TIM ۲۰۲۲  (Technology Investment Meeting که از روز گذشته در تهران درحال برگزاری است،‌اشاره کرد و گفت: روز نخست این رویداد در پارک فناوری پردیس و روز دوم آن به منظور کمک به توسعه بازار شرکت های دانش بنیان درصندوق نوآوری برگزار و میزبانی شده است.

ملکی فر یادآور شد: صندوق نوآوری  و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان، علاوه بر حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های داخلی و خارجی، اقدام به اعزام و پذیرش هیئت های تجاری کرده است که امکان ملاقات ومذاکره شرکت های دانش بنیان با واسطه های صادراتی، مشتریان و سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند، امروز نیز درهمین راستا ۱۰۰ نفر از بازرگانان و سرمایه گذاران از ۱۳ کشور دنیا از جمله کشورهای عضو دی هشت شامل نیجریه، مصر، ترکیه، پاکستان، مالزی، بنگلادش و اندونزی و ایران و دیگر کشورها در محل صندوق نوآوری و شکوفایی حضور دارند و نمایشگاهی از دستاوردهای ۳۲ شرکت دانش بنیان بین المللی که وارد بازار صادراتی شده اند و تجربه صادراتی دارند، برپا شده است.

وی تصریح کرد: این ۱۰۰ سرمایه گذار امروز درقالب نمایشگاه درحال مذاکره با شرکت های دانش بنیان ایرانی هستند و امیدواریم این مذاکرات به بین المللی شدن و توسعه صادرات و بازار خارجی شرکت های ما کمک کند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شرکت های ایرانی هم برای صادرات کالا و خدمات و هم اعطای نمایندگی به خریداران و هم به سرمایه گذاری مشترک و تولید مشترک در سایر کشورها آماده هستند.

ملکی فر با یادآوری اینکه شرکت های دانش بنیان آماده انتقال فناوری به سایر کشورهای عضو دی هشت هستند، گفت: این شرکت ها از همه حوزه ها از جمله فناوری اطلاعات و نرم افزار، ‌ سخت افزار، الکترونیک و مخابرات، ماشین آلات و حوزه سلامت، مواد پیشرفته و فناوری های شیمیایی در این نمایشگاه حضور دارند نکته مهم این است که بیشتر شرکت ها، ‌شرکت هایی هستند که تجریه صادراتی داشتند. ‌

 به گزارش ایرنا، نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناورانه در هشت کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی هشت شامل مصر، نیجریه، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی و بنگلادش و هم افزایی بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران این حوزه برگزار می‌شود.

چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری (TIM ۲۰۲۲) روز گذشته در پارک فناوری پردیس شروع به کار کرد.

انتهای پبام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-02-22 16:09

افزودن دیدگاه جدید