کد مطلب: 

263585

بررسی ناموزونی تعرفه‌های ارتباطی در کمیته‌ی ارتباطات کمیسیون راهبردی مجلس

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: وظیفه‌ی کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل فراکسیون راهبرد، تدوین استراتژی در بالفعل نمودن پتانسیل‌های حوزه فاوا و افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات است. همچنین مسائلی در رابطه با ناموزونی تعرفه‌ها که در بخش‌های مختلف مانند ارتباطات ثابت، موبایل و دیتا وجود دارد در این کمیته‌ مورد بررسی قرار می‌گیرند و به کمیسیون تخصصی و صحن مجلس ارجاع داده می‌شود.
بررسی ناموزونی تعرفه‌های ارتباطی در کمیته‌ی ارتباطات کمیسیون راهبردی مجلس

مهندس «حسین ریاضی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون تشکیل کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل فراکسیون راهبردی در مجلس شورای اسلامی و تاثیر آن در حل معضلات زیرشاخه‌های حوزه‌ی فاوا، گفت: کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل فراکسیون راهبردی مجلس است و اهداف آن بررسی معضلات در بخش‌های مختلف و ارجاع موضوع به کمیته‌های تخصصی در مجلس است.

وی پیرامون تفاوت دو کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون صنایع و فراکسیون راهبردی مجلس هم توضیح داد که تفاوت این دو کمیته در حوزه‌ی اجرا و راهبرد است که وظیفه‌ی کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ذیل فراکسیون راهبرد، تدوین استراتژی در بالفعل نمودن پتانسیل‌های حوزه فاوا و افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات است.

ریاضی، گفت: فراکسیون راهبردی مجلس یک قدم جلوتر از کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات است و با سازمان‌های تخصصی و انجمن‌های صنفی ارتباط می‌گیرد و معضلات را بررسی می‌کند و از طریق ارتباطاتی که در مجلس وجود دارد، آن را به سمع کمیته‌ی تخصصی و وزیران می‌رساند.

وی، تاکید کرد: یکی از مسائلی که در کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد، درخواست تجهیز و ایمن‌سازی ساختمان‌ها برای ساختمان هوشمند بود که از طریق این کمیته و فراکسیون راهبردی به سمع وزیر راه رسانده شد تا در نهایت این موضوع در مصوبه ساختمان قرار گیرد.

ریاضی، تشریح کرد: مسائلی در رابطه با ناموزونی تعرفه‌ها که در بخش‌های مختلف مانند ارتباطات ثابت، موبایل و دیتا وجود دارد و همچنین در سایر بخش‌های ارتباطی مانند حوزه‌ی فضایی و ... مطرح شد که در کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرند و به کمیسیون تخصصی و صحن مجلس ارجاع داده می‌شود.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران در پایان اضافه کرد: با وجود پیگیری‌های رئیس فراکسیون راهبردی مجلس، مطرح کردن معضلات زیرشاخه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند کارکرد و تاثیر نسبتا خوبی داشته باشد و همین که بتوانیم موضوعات را در قالب پخته‌تری در این کمیته مطرح کنیم و از طریق رئیس فراکسیون راهبردی مجلس پیگیری شود، قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مونا ارشادی‌فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 1
2021-11-20 14:14

افزودن دیدگاه جدید