کد مطلب: 

260731

نیمی از مودم‌های مبین‌نت وارداتی هستند؛ آیا شرکت‌های داخلی توان تولید ندارند؟ (+فیلم)

مدیرعامل شرکت مبین نت، می‌گوید: نیمی از مودم‌های مبین نت در بازار، وارداتی هستند و در همین حال، مودم‌های TD-LTE فرکانس‌های 3.5 هنوز سازنده‌ای در کشور ندارد.
نیمی از مودم‌های مبین‌نت وارداتی هستند؛ آیا شرکت‌های داخلی توان تولید ندارند؟ (+فیلم)

دکتر حسین طهرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون دلیل ارائه مودم‌های شرکت چینی هواوی به مشتریان سرویس‌های TD-LTE این شرکت و عدم استفاده از محصولات تولید داخل، گفت: ما دو نوع مودم در شبکه داریم که یکی از آنها مودم‌های TD-LTE فرکانس‌های 3.5 است که هنوز سازنده‌ای در کشور ندارد.

مدیرعامل مبین نت، اظهار کرد: ما به سه شرکت داخلی کمک می‌کنیم و پروژه‌ای تعریف کردیم تا تجاری شود. این مودم‌ها در حال ساخت هستند و ما با سه سازنده برای تولید مودم‌های 5G و TD-LTE همکاری می‌کنیم تا بومی سازی شوند و به تولید برسند.

طهرانی، خاطرنشان کرد: لاین دیگری برای خرید مودم FD داریم که چون در کشور هستند، تماما داخلی است، اما نیمی از مودم‌های مبین نت در بازار، وارداتی هستند؛ آن‌هم به این دلیل است که در کشور وجود ندارد و باقی نیز مودم‌های داخلی هستند.

مدیرعامل مبین نت، افزود: در حوزه سازمانی تمام مودم‌ها داخلی هستند و در حوزه FD نیز کاملا از مودم‌های داخلی استفاده می‌کنیم اما مودم TD باند فرکانسی 42 در کشور هنوز وجود ندارد.

نیمی از مودم‌های مبین‌نت وارداتی هستند؛ آیا شرکت‌های داخلی توان تولید ندارند؟ (+فیلم)

آیا ترافیک داخلی برای مشتریان مبین نت نیم‌بها محاسبه می‌شود؟

در ادامه، بخشی از تماس خبرنگار سیتنا (به صورت ناشناس) با امور مشتریان شرکت مبین نت به استحضار مخاطبان می‌رسد. در این تماس تلفنی، امور مشتریان شرکت مبین نت علاوه بر اینکه صرفا مودم‌های هواوی را به مخاطبان پیشنهاد می‌کند، تاکید می‌کند که در سرویس‌های ارائه شده توسط این شرکت تفاوتی بین ترافیک داخل و خارج وجود ندارد، در حالی که بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای سرویس دهنده اینترنت ملزم هستند که ترافیک سایت‌های داخلی را به صورت نیم‌بها محاسبه کنند.

در همین راستا، شایا فرخ یار، مدیرکل بازاریابی و فروش مبین نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اظهارات کارشناس امور مشتریان این اپراتور در خصوص محاسبه یکسان تعرفه ترافیک داخلی و بین الملل برای مشتریان این اپراتور، تاکید کرد: بر اساس اعلام رگولاتوری تعرفه ترافیک داخلی برای بالغ بر 20 هزار IP به صورت نیم بها و در موارد خاص همچون شبکه شاد و هیات‌های مذهبی در بازه‌های زمانی خاص، این تعرفه رایگان محاسبه شده و می‌شود و مبین نت هم مطابق همین روال عمل می‌کند و احتمالا کارشناس امور مشتریان مبین نت اطلاعات اشتباه اعلام کرده است.

گزارش از زهرا طاهری
خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (13 رای)
سیتنا 3
2021-09-01 12:13

افزودن دیدگاه جدید