کد مطلب: 

253743

طرح «الزام به انتشار داده‌ و اطلاعات» هم اکنون مراحل قانونی خود را در مجلس می‌گذراند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» هم اکنون مراحل قانونی خود را در مجلس می‌گذراند و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در نوبت بررسی صحن قرار خواهد گرفت.
طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» هم اکنون مراحل قانونی خود را در مجلس می‌گذراند

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت طرح «الزام به انتشار داده‌ و اطلاعات» گفت: این طرح مراحل قانونی خود را در مجلس می‌گذراند و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در نوبت بررسی صحن قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی مجلس و دغدغه‌ی نمایندگان برای بررسی بودجه در این فصل، عموم طرح‌ها از دستور کار اصلی خارج شده تا بعد از بررسی بودجه در دستور کار قرار گیرد.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: حتما بعد از بررسی طرح «الزام به انتشار داده‌ و اطلاعات» در کمیسیون مربوطه، طرح وارد صحن می‌شود تا نظرات تکمیلی نمایندگان اخذ شود.

گفتنی است؛ با گذشت چندین سال از اجرایی شدن قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» و از آنجاکه این قانون نتوانست جامعه‌ی هدفش را به وضوح مشخص و احکام لازم را برای تحقق اهدافش صادر کند، طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات» آذرماه سال جاری با امضای ۳۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و مراحل قانونی‌ را در مجلس طی می‌کند.

این طرح با هدف دسترسی آزاد به داده و اطلاعات با حفظ حریم خصوصی ارتباطاتی و اطلاعاتی و اسرار حاکمیتی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی تولید محور، توسعه عدالت اجتماعی، مقابله با فساد و حکمرانی خوب، توسط نمایندگان مجلس یازدهم در حال بررسی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 1
2021-01-20 12:46

افزودن دیدگاه جدید