کدخبر :7064 پرینت
19 اردیبهشت 1392 - 17:13

برگزاری بزرگترین مزایده الکترونیک کشور

متن خبر

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از برگزاری بزرگترین مزایده های الکترونیکی کشور در این سازمان خبر داد و گفت: اولین مزایده فوق العاده آزمایشی در ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش سیتنا، اردشیر محمدی از برگزاری بزرگترین مزایده های الکترونیکی کشور توسط سازمان اموال تملیکی خبر داد و گفت: با ایجاد فضای مثبتی که در راستای تحقق دولت الکترونیک به وجود آمده است، سازمان اموال تملیکی با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین فرایند که برگزاری مزایده های سراسری است را به صورت الکترونیکی انجام خواهد داد و اولین مزایده فوق العاده آزمایشی سازمان طی ماه آینده برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه این سازمان اولین دستگاه دولتی است که مزایده الکترونیکی برگزار می کند افزود: در راستای توسعه خدمات و به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت به عنوان اولین دستگاه پیشگام در دولت همزمان با مزایده های سنتی، مزایده های الکترونیکی برگزار خواهیم کرد. از مزایای این طرح افزایش سرعت کارها، کاهش قابل توجه هزینه ها برای دولت و مشتریان و ارتقاء نظارت به واسطه سیستمی شدن فرآیندها است.

وی تاکید کرد: سامانه مزایده الکترونیک (سما)  بخش عمده ای از فرآیند فروش که شامل ارائه پیشنهاد قیمت توسط خریداران، واریز مبلغ سپرده، تعیین برنده، واریز مبلغ پیشنهادی و تائید تحویل کالا به خریدار را از طریق اینترنت امکان پذیر می سازد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی تصریح کرد: مشتریان سازمان می توانند با عضویت در این سامانه و دریافت گواهی امضای دیجیتال، دارای اعتبار حقوقی شده و در ایام برگزاری مزایده ضمن استفاده از اطلاعات اموال مطرح در مزایده پیشنهادهای خود را در هر مکان طی مهلت مقرر از طریق اینترنت ثبت نموده و با تودیع الکترونیک مبلغ ودیعه در مزایده شرکت کنند.

محمدی افزود: در طرح سما، بازگشایی پیشنهادها، اعلام اسامی برندگان و واریز مبلغ پیشنهادی به صورت الکترونیک انجام می پذیرد و تابع قانون تجارت الکترونیک خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.