کدخبر :7058 پرینت
18 اردیبهشت 1392 - 18:51

اخراج مجری صداوسیما به جرم استفاده‎ از واژه‎ی SMS

متن خبر

رئیس سازمان صداوسیما، در خصوص اصرار یکی از مجریان رادیو در استفاده از واژه‎ی "اس.ام.اس" اظهار داشت: به مدیر برنامه تذکر دادم که این نوع گویش اصلاح شود. وقتی چندبار تذکر فایده نکرد دستور دادم این مجری برای همیشه از سازمان اخراج شود.

 

به گزارش سیتنا، ضرغامی که در جلسه‎ی خود با دست اندرکاران و مدیران رسانه ملی با موضوع انتخابات سخن می‎گفت، با بیان خاطره ای از یک برنامه نیمه شبانگاهی رادیو، گفت: اتفاقا خودم برنامه را می شنیدم که مجری جوان برنامه با اصرار از شنوندگان می‎خواست به برنامه پیامک بفرستند اما دائم عبارت «اس.ام.اس» را به کار می‎برد. به مدیر برنامه تذکر دادم که این نوع گویش اصلاح شود. وقتی چندبار تذکر فایده نکرد دستور دادم این مجری برای همیشه از سازمان اخراج شود.

رئیس صداوسیما به کنایه به بعضی از مجریان جویای نام در رسانه، گفت: بعضی ها با سن 22 یا 23 سال تازه از راه رسیده‎اند و می‎خواهند فردوسی پور شوند. هرچند او هم تمام خطوط قرمز سازمان را می‎داند که آنطور بحث می‎کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

جناب آقایان چرا همه واژه های خارج از زبان ما باید حذف شوند بجز عربی؟!...
اقای شهرام شکیبا فردا واسه این موضوع یه طنز مینویسه. اما خب بذارید من کمکش کنم و بجاش بنویسم:
کاریکلماتور/ ضرغامی در جمع خبرنگاران گفت: من به مدیربرنامه اس ام اس دادم که باید واژه پیامک را بکار ببیرد. اما اون به اس ام اس من توجه نکرد و من هم دوباره بهش اس ام اس دادم که اون مجری اخراجه وحتی به خود مجری هم اس ام اس دادم. اگر اس ام اس نمیدادم و آن مجری اخراج میشد قطعا ماباید پاسخگو میبودیم. همان شب کلی اس ام اس برام اومد که چرا این مجری اخراج شده؟ متن همه اس ام اس های دریافتی موجوده و بعدا برای خبرگزاریها اس ام اس شون میکنم زیرا من معتقدم واژه اس ام اس باید برای همیشه از ذهن همه حذف شود و حتی این را فرهنگستان لغت از طریق اس ام اس گروهی به همه اعلام نموده است و حتما شما هم این اس ام اس را دریافت نموده اید
این عربی شماروکشته!توروخداقبول کنیدکه اون امپراطوری بزرگتون به دست تعداداندکی عرب کم تجربه درجنگ شکست خورد.بیدارشید.این همه کینه شماروبه کجارسونده؟نمی دونم چراشماهمش فکرمیکنین اون زمان همه ایرانیاشاه بودن ودررفاه زندگی میکردن؟یعنی واقعانمیدونین که ملت ایران اون زمان ازبس ازبیگاری وذلت وبردگی به تنگ اومده بودن بااشتیاق مسلمون شدن وتاسالهاحتی کتابهاشونوبه عربی مینوشتن؟همه اینومیدونن که ایرانیاتاوقتی باعربادوست بودن واسلامشون هنوزتقلبی نشده بوده درهمه علوم سرآمددنیابودن.ببینیداین نفرتتون ازعربهاچه کرده.کشورهایی مثل امارات حتی باپول هم به یک ایرانی اقامت نمیده حتی اگه من عرب بخوام بگیرم.(چون ازبخت بدم پاسپورتم ایرانیه)توروخدادیگه ازگذشته های خیلی خیلی دوربرامون صحبت نکنید.فعلاکه ایران فقط ازافغانستان جنگزده بهتره(اون هم صددرصدی نیست شایددروغ باشه!!)بعدش هم یه چیزی رومیخواستم یادآوری کنم که دراستان خوزستان (که جزوی ازایرانه)6الی8میلیون عرب زندگی میکنن وممکنه این نظرات نژادپرستانه شماروبخونن.فکرکنیداگه فردعربی توی همین صفحه بنویسه که(عجم)درلغت به معنی کرولال هست چه حالی بهتون دست میده اون هم اگه شمادرکشوراون فرداقلیت قومی به حساب بیاین؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.