کدخبر :6755 پرینت
02 اردیبهشت 1392 - 18:42

واکاوی دعوت شرکت زیرساخت برای ثبت نام VPN قانونی

متن خبر

یکی از بینندگان سیتنا با ارسال مطلبی مدعی شده است که دعوت شرکت ارتباطات زیرساخت از اشخاص حقوقی برای ثبت نام VPN قانونی صرفا برای تامین منافع مالی بیشتر برای این شرکت بوده است؛ چرا که شرکت زیرساخت برای برقراری این ارتباط که قبلا بدون هیچ هزینه اضافی برقرار بوده است، ماهانه چهار میلیون ریال به ازای هر آی پی از شرکت‎ها مطالبه کرده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، در متن ارسالی توسط یکی از کاربران برای سیتنا آمده است:

"اواخر سال پیش بود که اطلاعیه ای برای ثبت اشخاص حقوقی که نیاز به استفاده از VPN دارند، از طرف شورای عالی فضای مجازی اعلام شد. با فاصله حدود یک ماه همه ارتباطات ثبت نشده VPN قطع شد تا تمامی استفاده کنندگان مجاز نسبت به اعلام نیاز و ثبت آی پی هائی که از آن طریق به VPN وصل می‎شوند اقدام نمایند.

تا اینجای کار به نظر منطقی می آمد، ولی اخیرا نویسنده این متن مطلع شده است که اولاً تمامی این دسترسی ها فقط برای آی پی های ثابت داخل ایران قابل استفاده خواهد بود به شرطی که ثبت شده باشند که این باعث بروز مشکلاتی در صورت استفاده از آی پی دینامیک خواهد شد. ضمناً شرکت زیرساخت برای برقراری این ارتباط که قبلا بدون هیچ هزینه اضافی برقرار بوده است، ماهانه 4000000 ریال (بله صفرها را درست شمردید! چهار میلیون ریال) به ازای هر آی پی از شرکت موردنظر مطالبه می نماید (یعنی تقریباً چند برابر هزینه ای که برخی شرکت‎های کوچک برای اینترنت خودشان هزینه می‎کنند!).

این به این معنی است که شرکت زیرساخت با گرفتن یک حکم از شورای عالی فضای مجازی به راحتی سرگردنه نشسته و عملاً برای یک سرویس کاملا رایگان هزینه سرسام آوری را از شرکت‎ها درخواست می‎نماید! اینجاست که باید از شورای عالی فضای مجازی که چنین فضای پول‎سازی را برای شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم نموده است تشکر نمود و منتظر ماند تا شاید تصمیمات پول‎ساز دیگری نیز در پیش باشد!
برای اطلاعات بیشتر می‎توانید با شرکت زیرساخت تماس بگیرید!"

 

سیتنا بدون تایید یا رد مطلب فوق پس از دریافت پیغام تنی چند از کاربران در خصوص شرایط و هزینه‎های ثبت نام VPN قانونی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، با در نظر داشتن حساسیت‎های مرتبط با این بخش، صرفا به وظیفه اطلاع رسانی خود مبادرت ورزیده و یکی از مطالب دریافتی را منتشر کرده است، لذا این پایگاه خبری در راستای تنویر افکار عمومی برای انتشار پاسخ شرکت ارتباطات زیرساخت نیز آماده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.