کدخبر :6728 پرینت
01 اردیبهشت 1392 - 13:11

سود 902 تومانی برای هر سهم همراه اول از دوشنبه واریز می‎شود

متن خبر

در سومین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول که با حضور بیش از 97 درصد سهامداران در سالن اصلی مرکز همایش‎های برج میلاد برگزار شد، سود هر سهم 902 تومان اعلام شد که از روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه از طریق بانک ملت برای سهامداران واریز می‎شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، سومین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران صبح روز یکشنبه یکم اردیبهشت ماه برگزار شد.

• سود 902 تومانی سهام همراه اول

روابط عمومی همراه اول گزارش داد که در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل همراه اول و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران، درباره اعضای حقوقی هیأت مدیره، سود تقسیمی، روزنامه های کثیرالانتشار چاپ آگهی و پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد.
در جلسه روز یکشنبه پس از نظرخواهی از سهامداران حاضر و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، برای هر سهم 902 تومان سود در نظر گرفته و مقرر شد  سود سهامداران از روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه از طریق بانک ملت واریز شود.
در پایان این مراسم 7 شرکت مخابرات ایران، مهر اقتصاد نوین ایرانیان، شهریار مهستان، گسترش الکترونیک مبین ایران، توسعه ارتباطات جامع مبین، مخابرات استان تهران و مخابرات استان اصفهان به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره همراه اول اعلام شدند. همچنین روزنامه‎های دنیای اقتصاد و فناوران برای چاپ آگهی‎های مجمع همراه اول معرفی شدند.

• قرائت گزارش عملکرد هیأت مدیره به مجمع

به گزارش سیتنا، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در این مراسم، گزارش کاملی از عملکرد سال 91 هیأت مدیره اپراتور اول به مجمع صاحبان سهام ارائه کرد.
وی با اشاره به جایگاه همراه اول در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک دائمی در خاورمیانه و آسیای جنوبی در رتبه اول و در دنیا (بین 983 اپراتور) هفدهم است.
وی افزود: از نظر تعداد کل مشترکین نیز همراه اول در خاورمیانه در جایگاه نخست، در آسیای جنوبی در جایگاه هشتم و در دنیا در جایگاه بیست و سوم ایستاده است.
صدوقی با اشاره به جایگاه همراه اول در رتبه بندی یکصد شرکت برتر کشور نیز اظهار داشت: طبق رتبه بندی سال گذشته، همراه اول از نظر "سودآوری" و "بالاترین ارزش بازار" رتبه دوم، "ارزش افزوده" رتبه ششم و "میزان فروش" رتبه دوازدهم را داراست.

• کسب بیش از 30 عنوان و افتخار در سال 91

 

مدیرعامل همراه اول در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته این اپراتور 6 گواهینامه استاندارد بین المللی دریافت کرده است، گفت: گواهینامه هفتم را در حال کسب بوده و اولین اپراتوری در خاورمیانه هستیم که گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) دریافت کرده ایم.
وی افزود: انتخاب به عنوان اپراتور برتر در حمایت از تولید ملی، دریافت لوح و نشان تعالی نخبگان، انتخاب به عنوان برترین اپراتور تلفن همراه، انتخاب به عنوان اپراتور پیشرو در خدمات بانکداری همراه، انتخاب به عنوان اپراتور پیشتاز بازار، انتخاب به عنوان برترین و بزرگترین حامی ورزش ایران و ... از دیگر عناوین و افتخارات همراه اول در سال 91 است.

• ارائه 15 طرح و محصول در راستای توسعه بازار و سبد محصولات

صدوقی از ارائه 15 طرح و محصول در سال 91 خبر داد و گفت: طرح های هزاران لبخند، 55+5، میلیون¬ها شادباش و سرویس های همراهان اول دائمی، سامانه جامع خدمات، تماس بان و ... از مهمترین طرح ها و محصولات اپراتور اول در سال گذشته بوده است.  

 

• توسعه فضاهای جدید کسب و کار

مدیرعامل همراه اول در ادامه گزارش عملکرد این اپراتور در سال 91 به "همبانک" و "جیرینگ" اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث موبایل بانکینگ، پروژه "همبانک" را با 6 بانک سینا، ملی، انصار، ملت، مسکن و پست بانک و در بحث موبایل پیمنت از طریق شرکت "جیرینگ" اقدامات خوبی انجام شده است.
صدوقی افزود: هم اکنون همراه اول 33 میلیون مشترک ثبت شده جیرینگ دارد. همچنین این اپراتور از آبان ماه سال گذشته مجوز ارائه خدمات مالی را از بانک مرکزی دریافت کرده است.
وی در ادامه معرفی فعالیت های همراه اول در توسعه فضاهای کسب و کار، به شرکت ارتباطات مبین نت اشاره کرد و گفت: وایمکس مبین نت 129 شهر را تحت پوشش دارد و سهم بازار آن با 438 هزار مشترک 52 درصد است.
صدوقی ایجاد شرکت های "نقش اول کیفیت" و "توسعه سرمایه گذاری نوردنا" را از اقدامات مثبت همراه اول دانست و گفت: شرکت نوردنا بیش از 528 ملیارد ریال سود خالص داشته که سرمایه آن 1000 میلیارد ریال بوده است.

• سهم بازار 69 درصدی همراه اول

به گزارش سیتنا، صدوقی با بیان اینکه سهم بازار درآمد همراه اول در خدمات ارزش افزوده 56 درصد است گفت: هم اینک بیش از650 سرویس پیامکی و بیش از 1600 آوای انتظار توسط اپراتور اول ارائه می شود.
وی اظهار داشت: برنامه فروش سیم کارت بیش از 100درصد تحقق یافته است و همراه اول 54 میلیون مشترک ثبت شده دارد.
وی باتاکید بر اینکه اپراتور اول بزرگترین عرضه کننده خدمات ارتباطی کشور است اظهار داشت: ضریب نفوذ همراه اول در کشور حدود 71 درصد و سهم بازار آن از سیم کارت های روشن اول 69 درصد است.
صدوقی افزود: هم اکنون همراه اول با 271 اپراتور در 112 کشور رومینگ دارد.

• نوسازی شبکه برای ارائه سرویس های جدید و متنوع

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به اجرای پروژه نوسازی شبکه این اپراتور در 31 استان، از افزایش ظرفیت مراکز ثبت سیم کارت (HLR)، مراکز سوئیچ، IN، مراکز تبادل پیامک، MMS، MCA و RBT خبر داد.
صدوقی افزود: این نوسازی که با سرمایه گذاری ارزی 363 میلیون یورویی و سرمایه گذاری ریالی یک هزار و 302 میلیارد ریالی انجام شده است، دستاوردهایی از جمله افزایش کیفیت سرویس ها، کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری، تطبیق پذیری با نسل های توسعه یافته استاندارد GSM و ... داشته است.
وی در ادامه با بیان اینکه تعداد شهرهای تحت پوشش همراه اول 1169 شهر یعنی تمام شهرهای ایران است گفت: مسیرهای مواصلاتی تحت پوشش نیز 126 درصد تعهد یعنی 69690 کیلومتر می‎باشد.
صدوقی با اشاره به افزایش کیفیت شبکه نیز گفت: نرخ قطعی مکالمات به 61 صدم درصد و درجه سرویس دهی شبکه 99/53 درصد است.

• رشد 24 درصدی EPS

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به دستاوردهای مالی این شرکت در سال 91 اظهار داشت: در مقایسه با سال  90، EPS به مقدار 24 درصد، درآمد عملیاتی 20 درصد، تعداد مشترکین اعتباری 17 درصد و تعداد مشترکین دائمی 1/5 درصد رشد داشته است.
صدوقی با اشاره به مبالغ پرداختی همراه اول به دولت اظهار داشت: در سال گذشته 28 هزار و 523 میلیارد ریال برآورد پرداختی به دولت بوده است.

• موافقت با کلیت طرح فلت کردن تعرفه ها

مدیرعامل اپراتوراول از موافقت رگولاتوری با کلیت طرح فلت کردن تعرفه های همراه اول خبر داد و گفت: حدود 10 سال است که تعرفه های همراه اول تغییری نداشته و حدود یکسال از ارائه طرح فلت کردن تعرفه های همراه اول می گذرد که خبردار شدیم رگولاتوری با کلیت این طرح موافقت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.