کدخبر :6641 پرینت
25 فروردین 1392 - 21:49

الگوبرداری سایرین از گوگل برای زندگی دیجیتال پس از مرگ

متن خبر

گوگل این اختیار را به کاربرانش می‌دهد که درباره سرنوشت اطلاعات خود پس از مرگشان، یا عدم فعالیت آنلاین طولانی مدت، تصمیم بگیرند و بگویند آیا باید این اطلاعات پس از یک دوره زمانی مشخص پاک شود و یا این که امکان دسترسی به آنها به فردی دیگر منتقل شود.

 

به گزارش سیتنا، کاربران گوگل این اختیار را درباره اطلاعات ایمیل‌ها، فعالیت‌هایشان در شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس و دیگر حساب‌های گوگلشان پیدا خواهند کرد. گوگل اولین شرکتی است که درباره چنین موضوع حساسی اقدامی این چنینی می‌کند.

 

این شرکت در وبلاگ خود نوشته: "امیدواریم این امکان جدید به شما اجازه دهد زندگی دیجیتال پس از مرگتان را، به طریقی امن که حوزه خصوصی‌تان را حفظ کند، برنامه‌ریزی کنید. امیدواریم این امکان پس از درگذشت شما، زندگی را برای عزیزانتان آسانتر کند."

 

این امکان گوگل به ترتیبی است که کاربران می‌توانند تعیین کنند پس از ۳، ۶، ۹ و یا ۱۲ ماه عدم فعالیت آنلاین اطلاعاتشان پاک شود و یا این که این دسترسی به این اطلاعات به فرد مشخصی واگذار شود. البته گوگل گفته پیش از هر اقدامی، به کاربران در این باره اطلاعات کافی داده خواهد شد.

 

شرکت‌های دیگر هم تلاش کرده‌‌اند تدابیری برای مساله اطلاعات کاربران پس از مرگشان در نظر بگیرند. به عنوان مثال فیس‎بوک این امکان را به کاربران می‌دهد که حساب کاربری‌شان به صورت "یادبود" در بیاید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.