کدخبر :6504 پرینت
18 فروردین 1392 - 20:29

وعده‎ی گروهی از هکرها به محو اسرائیل از فضای مجازی

متن خبر

در پی هشدار گروه هکری انانیمس (Anonymous) که در همبستگی با مردم فلسطین تهدید کرده بود اسرائیل را از اینترنت «پاک می‌کند»، تارنماهای اسرائیل تحت حملات گسترده سایبری قرار گرفتند.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، تارنماهایی از جمله تارنماهای متعلق به بانک اسرائیل، اداره مالیات و اداره مرکزی آمار شنبه شب (۱۷ فروردین، ۶آوریل) هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

گروه هکر انانیمس وعده داده که بواسطه از کار انداختن تارنماهای رژیم اسرائیل در جریان عملیاتی به نام «عملیات-اسرائیل» این رژیم را از عرصه اینترنت «پاک» کند.

به گزارش پرس تی وی، این گروه در بیانیه‌ای، با مخاطب قرار دادن رژیم اسرائیل، اعلام کرد: «شما موارد بی‌پایان نقض حقوق بشر را متوقف نکرده‌اید. شما ساخت و ساز شهرک‌های غیرقانونی را متوقف نکرده‌اید. شما آتش بس را رعایت نکردید. شما نشان دادید که ارزشی برای قوانین بین الملل قائل نیستید.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «به همین دلیل در تاریخ ۷ آوریل، نیروهای سایبری مجرب از سراسر جهان تصمیم گرفتند که به منظور اعلام همبستگی با مردم فلسطین به عنوان یک گروه با هم متحد شوند تا اسرائیل را از فضای مجازی محو کنند.»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز یک شنبه گزارش داد که هکرها همچنین به ۱۹ هزار شناسه کاربری اسرائیلی‌ها در شبکه اجتماعی فیسبوک حمله کردند.

اولین حمله در جریان این عملیات در جریان جنگ هشت روزه غزه در نوامبر ۲۰۱۲ به وقوع پیوست.

بر پایه این گزارش، حدود ۷۰۰ تارنمای اسرائیلی به طور مکرر هدف حمله قرار گرفتند.

وزارت امور مالی رژیم اسرائیل گزارش داد که در جریان عملیات سایبری در ماه نوامبر، حدود ۴۴ میلیون حمله به تارنماهای این رژیم انجام گرفت.

گروه اینترنتی انانیمس در اواخر ماه مارس اعلام کرد، به اطلاعات شخصی بیش از ۳۰ هزار مقام اسرائیلی از جمله مقامات نظامی، سیاسی و موساد دست پیدا کرده است.

به گزارش هاآرتص، این گروه بعد از اولین عملیات خود، اطلاعات شخصی ۵ هزار مقام اسرائیلی را از جمله نام، شماره شناسایی و پست الکتریکی شضخصی آنها منتشر کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.