کدخبر :6058 پرینت
18 اسفند 1391 - 13:38

سیاستگذاری‌ تعرفه پهنای باند فقط با شورای عالی فضای مجازی است

متن خبر

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: سیاستگذاری‌ در زمینه تعرفه پهنای باند فقط از سوی شورای عالی فضای مجازی انجام می‌شود و خارج از این کاری صورت نمی‌گیرد.

به گزارش سیتنا، علیرضا شاه میرزایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره روند کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در دنیا در حالیکه سازمان رگولاتوری مدتی پیش دم از افزایش آن می‌زد و معتقد بود افزایش نرخ ارز موجب ضرردهی شرکت زیرساخت شده، اظهار کرد: سیاستگذاری‌در این زمینه فقط از سوی شورای عالی فضای مجازی خواهد بود و خارج از این چهارچوب کاری صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: سازمان رگولاتوری وظیفه اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی را دارد و این شورا باید سیاست‌ها را تبیین کند.

وی درباره راهکارهای کاهش قیمت اینترنت نیز اذعان کرد: مصوبات ابلاغی حمایت از انتقال میزبانی‌های ایرانی به داخل کشور و حمایت‌هایی متعدد از جمله تسهیلات به دیتاسنترهای داخلی نظیر برق مصرفی و پهنای باند از جمله اقداماتی است که می‌تواند قیمت پهنای باند را در بخش ارسال اطلاعات کاهش دهد.

شاه میرزایی ادامه داد: در حال حاضر هم برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، دو تعرفه را برای سایت‌های میزبانی شده در داخل و خارج کشور در نظر گرفته‌اند که قیمت‌ سایت‌های داخلی نصف قیمت سایت‌های خارجی است؛ این نشان می‌دهد که انتقال میزبانی‌ها به داخل کشور تاثیر زیادی در کاهش هزینه اینترنت خواهد داشت.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.